18 d’agost 2009

Viatge a Itàlia. Roma (I)

Inicio una sèrie d'entrades al bloc sobre el viatge a Itàlia que he fet amb la meva xicota, a la que envio una forta abraçada i molts petons des d'aquí i que m'estimo amb bogeria, del qual vaig arribar ahir. El viatge no era ferroviari però com de costum un sempre té temps de veure algun que altre tren, i més tenint en compte que el viatge seria a Roma, Florència i Venècia, amb desplaçaments entre aquestes tres ciutats en tren.
Però com a primera entrada poso una foto del Leonardo Exprés, tren que uneix l'aeroport de Roma Fiumicino amb l'estació de Roma Termini en un servei directe non-stop però que se'l fan pagar a un elevat preu (11,00 euros per persona!). També hi ha un tren que para a totes les estacions però que deixa a altres estacions de Roma i no a Termini, que és on havíem d'anar.

La línia de Fiumicino a Roma Termini és tota de doble via sense passos a nivell. La composició del Leonardo Exprés és de cotxes convencionals amb locomotora elèctrica en composició push-pull. Els cotxes són tipus "Estrella" que en diríem aquí, amb portes automàtiques només als extrems per les quals costa bastant pujar i baixar maletes. Als extrems dels cotxes hi ha salons tipus compartiment amb 3 seients cara a cara i passadís lateral i la part central dels cotxes és en disposició clàssica tertúlia de 2+2. Hi ha diversos espais per col·locar-hi les maletes això sí. Els trens en general es veuen una mica deixats (brutots) i amb grafitis, potser fins i tot en alguns casos més que aquí, que ja és dir.

A l'estació de Roma Termini el tren ens deixa a les vies exteriors a l'estació i hem de fer una llarga caminada abans no sortim de l'estació, que és una gran estació terme a l'aire lliure.

A la foto del bloc el Leonardo Exprés a l'estació de l'aeroport de Roma Fiumicino.

3 comentaris:

  1. Molt interessant. Veig que va anar bé.
    Aquestes locomotores, crec recordar que també remolquen un tren anomenat ''vivalto'' de 2 pisos.
    Salutacions.

    ResponElimina
  2. Veig que has gaudit del viatjet, ja et tocava reposar. Vinga, ja seguiras exposant. Entre tant aqui sobrevivint als talls ferroviaris que encara permaneixen.

    ResponElimina
  3. david denia12:18 p. m.

    mira que trobo lletjos els trens italians, i sobre tot em sorpren com trens nous que circulen a altes velocitats, portin pantografs romboidals, com portaven els automotors navals.

    ResponElimina