27 de març 2007

Diumenge matí voltant per la Llobregat-Anoia

Diumenge al matí vaig anar a voltar una estoneta per la línia Llobregat-Anoia. Malgrat el canvi d'hora i la temptació de quedar-me dormint vaig anar a veure diverses coses que tenia pendents i que tenia una mica "abandonades" tot i que encara hi hauré de tornar, sobretot per veure la línia Anoia i les obres de Capellades i Vilanova del Camí. El cas és que diumenge passat vaig anar cap a Pallejà primerament on les obres segueixen avançant; de fet només vaig estar al què serà la boca costat Barcelona del nou túnel urbà. La perforació sembla que ja està tota feta, com a mínim a simple vista des d'on era.
Després vaig anar cap a Martorell-Vila, que durant les obres es podria conèixer com "Martorell-Tanques" perquè l'andana està plena de xapes a terra i tanques mòbils per tot arreu. Les obres també avancen a bon ritme.

De Martorell-Vila vaig anar a Martorell-Central on vaig poder veure per primer cop els nous vagons portacotxes de FGC i a més carregats de vehicles de la SEAT a la cua de maniobres que hi ha. A més, l'accés a tot el conjunt estava més lliure que de costum i vaig poder acostar-me a zones que fins ara eren inaccessibles, constatant que molt possiblement Martorell-Central entrarà en servei al mateix temps que Europa-Fira, el mes de maig.

Però la principal motivació del viatge era veure les obres de doble via a Olesa, que tenia molt abandonades i que per motius personals em sabia greu tenir-ho així. Però anant cap a Olesa vaig entrar un moment a Abrera on les obres ja estan com qui diu a la fase final, col·locant els ascensors al pas superior i pintant les noves marquesines. A Olesa la doble via al tram entre l'estació i la KAO ja està com qui diu llest, a falta de connectar les vies pels extrems i col·locar les noves agulles. El tram entre Olesa i Abrera, després del llarguíssim temps en el qual hi havia l'esplanada feta però res més per fi s'està estenent la primera capa de balast, així com també els pals de catenària a més d'un tram de via des d'Olesa fins al pont de les escoles.

Em queda pendent anar a veure la línia Anoia, com ja he dit, i també el nou ramal d'accés a la SEAT.