06 de setembre 2008

Caçant per la Franja. Tamarit, Binefar, Montsó i Selgua

Avui hem anat a la Franja de Ponent per finalitzar el periple de cacera ferroviària per les dues úniques línies (LAV a part) d'aquestes terres. L'excursió ha començat a Binefar, on anàvem amb la intenció de caçar el Talgo Covadonga que desapareix el proper 15 de setembre ja que es susbtitueix per un Alvia per la LAV. Però feia poc que havíem arribat a l'estació i hem vist que el senyal de sortida costat Lleida s'ha posat verd; al cap de poca estona ha passat l'Estrella Galicia, que venia amb un retard més que considerable ja que eren les 8:45 i en canvi havia de sortir de Lleida a les 8:01... Més tard ha passat el Talgo Covadonga a tota velocitat, tal com s'aprecia a la foto del bloc. Finalment, hem esperat que circulés el Regional Lleida-Zaragoza format per una 448R, que ha passat per l'estació amb 11 minuts de retard.
De Binefar hem anat a Tamarit-El Torricó, estació on cap tren de viatgers hi efectua parada comercial, i on hem vist circular el Regional Exprés Zaragoza-Lleida en aquest cas amb la 448R de 2 cotxes (o sigui la 448.002). A destacar que a l'estació hi ha una base de càrrega de balast que s'utilitza per a les obres de renovació de la línia de Canfranc; hi havia alguns vagons tremuja apartats allí.

De Tamarit hem anat a Montsó, tot i que faltaven 3 hores fins la propera circulació per la línia. Després de la llarga espera, ha arribat la 448.002 procedent de Lleida a les 13:55 que al cap de 5 minuts ha tornat a sortir cap a la capital del Segrià. Hem anat a dinar i pensàvem que el Talgo Unamuno arribaria cap a les 15:24; però la sorpresa nostra ha estat sortir del restaurant cap a les 15:10 i veure'l ja allí parat. Es veu que té l'horari superinflat (a saber el perquè) i li otorguen 20 minuts més de temps que el Regional per fer el trajecte de Lleida a Montsó. Tot i així encara l'hem pogut fotografiar amb més o menys gràcia malgrat la corba en S que dibuixa l'estació.

La darrera estació per terres aragoneses ha estat Selgua, on hi tinc avantpassats de la família per part de mare. L'estació de Selgua és força gran i havia estat el punt de partida del ramal a Barbastro i actualment també té un apartador industrial. A Selgua hem pogut caçar el Regional Lleida-Zaragoza, novament amb la 448.002 i l'Unamuno Irun/Bilbo/Salamanca-Barcelona (a la inversa del caçat a Montsó).

Ja de tornada cap a la Regió Metropolitana de Barcelona hem passat per Balaguer on hem pogut veure la nova MAE de FGC instal·lada a l'estació (encara fora de servei) i la banderola de FGC amb el nou format unificat l'any 2008.

Cap comentari: