22 de febrer 2007

Viatge ferroviari a València (2a part)

Després de recórrer de manera frenètica la xarxa de FGV, ara tocava centrar-se en la xarxa de renfe/adif. Primerament, vaig fer una bona estona de sesssió fotogràfica a la bonica estació de València-Estació del Nord. A destacar el vestíbul, amb les seves peculiars taquilles, així com també la façana. Durant l'estona que vaig deambular per allí vaig veure unitats 447, unitats 592 fent serveis de rodalies, un Euromed i un Arco, entre d'altres.
A les 14:35 eixia per la via 6, segons anunciava la característica megafonia de l'estació, un tren de la línia C-6 de rodalies amb destinació Castelló amb el qual aniria fins a València-Font de Sant Lluís. Un cop allí, disposava de 15 minuts fins al proper tren durant els quals vaig poder veure l'enorme platja de vies i dipòsit de l'estació, en les quals destacava una locomotora 254 en reparació; de fet només hi havia la carcassa i posada sobre uns cavallets.

Amb el següent tren em dirigiria fins a Puçol, bàsicament per ser a temps de poder caçar un Alaris de la sèrie 490 per primera vegada. A més, també vaig poder veure un Arco i un Regional Exprés, a més de trens de rodalies de la línia C-6. De Puçol tocava anar fins a Sagunt on veuria trens de rodalies i de mercaderies, a més de l'Euromed i sobretot el T.R.D. València-Teruel-Zaragoza-Huesca, tren que veia per primer cop. Llàstima que l'estació de Sagunt ja no disposi del pas a nivell que tallava les andanes en dos, segur que devia ser molt curiós de veure. A Sagunt també vaig demanar el meu bitllet de tornada, un Sagunt-Terrassa amb un 20% de descompte, bitllet prou curiós. Des d'aquí haig d'agrair l'amabilitat del taquiller, així com també del vigilant de l'estació.

Destacar del servei de rodalies de València que tot està més net i més cuidat que aquí. A la majoria d'estacions s'auncien tots els trens ja amb la nova melodia de renfe i l'interior dels trens duu més senyalètica incorporada amb termòmetres de les línies entre altres.

La darrera etapa per terres valencianes abans d'agafar el Regional Exprés per tornar cap a Catalunya consistia en fer el trajecte Sagunt-Castelló en un altre rodalies. L'estació de Castelló em va decebre molt. Ja me l'esperava més aviat sosa però realment és una mena de nyap ja que només en algunes vies hi ha llum natural mentre que les altres queden molt amagades i fosques. I justament són les vies principals, on paren els trens de Llarga Distància, les pitjor situades. Sigui com sigui, vaig estar-hi poca estona i sobre les 6 de la tarda entrava per la via 5 de Castelló el Regional Exprés València-Barcelona. Un cop acomodat, el trajecte transcorre normalment fins a Torreblanca, on ens avança el Talgo procedent de Lorca. Seguim pujant i a L'Aldea-Amposta comença l'absurd que es podria evitar si s'hagués deixat en servei la línia directa entre Ulldecona i Tortosa. Un cop a L'Aldea tornem enrera fins a Tortosa per tornar a passar pel mateix punt i seguir cap a Barcelona. De fet, es perd ben bé una mitja hora llarga amb tota la operació. Això sí, a Tortosa s'acobla al nostre tren una altra unitat 470 per oferir més places.

Finalment, arribem a Barcelona-Sants amb només 3 minuts de retard sobre l'hora prevista i només em queda enllaçar amb el tren de rodalies de la línia R4 per tornar cap a Terrassa.

A la foto, l'Alaris passant a tota velocitat per Puçol direcció València.

1 comentari:

Anònim ha dit...

molt bona sortida!
Ara, si has fet moltes fotos, podràs posar-les al apartat ''paissos catalans'' a l'apartat país valencià i de pas actualitzar la web, encara que últimament està molt actualitzada.