07 d’abril 2007

Matí a la línia Anoia

Feia dies que volia anar a mirar la línia Anoia de FGC perquè sabia que es trobava immersa en obres per a la implantació del metro comarcal de l'Anoia. Així que aquest matí he anat a veure-ho.

Primerament, he anat a Vilanova del Camí, on s'està construint una nova via d'apartador i una nova andana central. Les obres encara estan força endarrerides però ja s'ha eliminat una de les andanes (la que estava sempre sense servei) i hi ha hagut moviments de terres, a més de l'ampliació d'un dels ponts sobre un vial. Quedarà per veure com encabeixen la nova andana central, que segons el projecte serà de 5 metres d'ample; aparentment es veu just però suposo que és una il·lusió òptica. Possiblement hauria sigut millor fer dues andanes laterals, mantenint l'existent i evitant passar sempre sobre una de les vies per accedir al tren, però sembla que es va optar per l'andana central únicament per no modificar el planejament urbanístic del municipi (i poder fer una nova urbanització a tocar de les vies, a veure quan trigaran a demanar que les soterrin (!)).


De Vilanova del Camí en principi volia anar directament a Capellades però sabia que a La Pobla de Claramunt s'hi estava fent alguna cosa. Dit i fet, allà m'he plantat i he pogut observar les obres d'un nou pas superior sobre les vies, on fins i tot avui sent festiu hi treballaven. La veritat és que és estrany que havent-hi un pas superior existent molt proper no s'hagi aprofitat aquell.


A continuació sí que he anat a Capellades, que aviat pujarà de categoria i no serà un simple baixador, sinó que retornarà a l'estatus d'estació que havia perdut. La nova via d'apartador ja està col·locada i la segona andana també, encara que falta acabar-les. El pas superior també es troba en una fase força avançada. A la foto podeu veure les obres de l'estació de Capellades.


He seguit la ruta cap a Vallbona d'Anoia i Masquefa, on tot segueix igual, i he anat fins a Sant Esteve Sesrovires on sospitava que hi hauria d'haver alguna cosa nova ja que s'han anat eliminant tots els passos a nivell entre andanes de les estacions. Efectivament, un nou pas superior creua ja les vies. Per sort a la línia Anoia els passos superiors abunden, en lloc dels inferiors, que si bé tenen algunes avantatges comporten més inseguretat i l'aprofitament de menys llum natural. Creuar les vies per un pas superior ofereix, a més, nous angles fotogràfics dels trens.


També m'he acostat a la SEAT per veure les obres del nou accés de FGC a aquesta fàbrica. Encara hi ha obres per estona però s'endevina ja per on baixarà la nova via, a través d'un terraplè i a dins la factoria ja hi ha algunes noves vies d'ample mètric instal·lades.


Finalment, he anat a donar un cop d'ull a les obres de la doble via Abrera-Olesa, amb l'agradable sorpresa de trobar-me a Abrera el tren de sal tornant de buit de la Solvay cap a Manresa, tot i ser dia festiu.