03 de maig 2008

Tall total de línia a Cornellà i retorn a Pallejà

Entre l'1 i el 4 de maig la línia de la xarxa de via ampla entre Cornellà i L'Hospitalet està totalment tallada al trànsit ferroviari. El motiu és la connexió de les vies del nou viaducte per integrar al ferrocarril a Cornellà amb la línia actual. Per dur-ho a terme s'ha muntat una bona moguda a Cornellà on tots els trens iniciaven/finalitzaven trajecte a la via 1, on per accedir-hi s'ha muntat un accés provisional. Els trens circulaven de Cornellà a Sant Vicenç de Calders a raó de dos trens cada hora amb parada a totes les estacions. No cal dir que l'andana de Cornellà quedava plena de gom a gom durant la llarga estona entre trens. Una altra peculiaritat era que per donar la sortida al tren en situar-se a mitja andana calia que sortís el cap d'estació amb banderí i xiulet per autoritzar la marxa. Ressaltar que l'obra tenia una gran expectació, sobretot des del pas superior que creua les vies on molts "enginyers" hi deien la seva.
De Cornellà he anat a Pallejà per fer fotos de trens a les dues boques del túnel urbà (la nord i la sud) de cara a l'actualització de la línia Llobregat-Anoia de trenscat.cat. Pel què he pogut veure les obres d'urbanització de la superfície ja són ben visibles en moltes zones, transformant diverses zones de la població, tot i que el tren per un aficionat com jo sempre crec que hi feia més bonic...