02 de setembre 2008

Civies a la R2, uns trens poc adequats?

Avui tornant de la feina he aprofitat per fer un petit tram de la R2 entre Passeig de Gràcia i Montcada i Reixac, ja que m'havien xivat que des d'ahir hi ha cinc trens Civia realitzant serveis a la línia. Aquests trens Civia són els primers de la sèrie 465 fabricats per Alstom que circulen per la xarxa en servei comercial. El motiu de la seva entrada en servei és que hi ha set unitats de la sèrie 440R que se n'han anat a Madrid per donar abast als nous serveis que hi ha des de l'obertura del "túnel de la Risa II".
La ruta ha començat a Passeig de Gràcia, on ja hi ha senyalètica adif que encara no havia vist, agafant una 440R en doble que tenia com a destinació Sant Andreu Comtal. He anat fins a l'estació a l'aire lliure ja que és molt més noticiable una foto d'un Civia a Sant Andreu que no pas a Passeig de Gràcia, per on passen des de ja fa temps en serveis R10. Un cop a Sant Andreu Comtal he canviat d'andana i mentre esperva el primer tren que anés cap a Montcada he pogut veure una 252 maniobrant amb el Talgo de París. I dit i fet, anuncien un tren a Vilanova i la Geltrú per la via 2 i apareix un flamant Civia de la sèrie 465. La 252 amb el talgo de París i el Civia s'han saludat, tal com podeu veure a la foto del bloc. A continuació han anunciat el tren a Sant Celoni i novament he tingut sort, ja que ha aparegut un altre Civia 465. He pujat com he pogut perquè el tren anava ple a vessar i he anat fins a Montcada i Reixac, on he pogut fotografiar-lo novament. La tornada fins a Terrassa des de Montcada-Manresa l'he fet amb el regional de Lleida, que circulava amb uns 7 minuts de retard.
El cas és que pel què he vist faig la reflexió de si els trens Civia són adequats per a la línia R2. En primer lloc tenim el problema del "penya-segat" de Passeig de Gràcia entre el nivell de la porta i el de l'andana, on la gent gran se les veu molt fumudes per pujar. I també cal pensar si un Civia 465 pot absorbir la mateixa gent que una UT451 o una doble de 440R o 447. Crec que la resposta és no perquè el trajecte entre Sant Andreu Comtal i Montcada i Reixac l'he fet aixafat contra la porta perquè literalment no s'hi cabia; no vull ni imaginar com anirà quan comenci el curs escolar. Personalment crec que els Civia a la R2 només tindrien sentit si es fessin en composicions dobles de 465, com a Madrid, i s'arreglés l'andana de l'estació de Passeig de Gràcia d'una vegada. I la pregunta clau és, veurem algun dia Civies per la R3, R4 o R7?

3 comentaris:

alextomy ha dit...

Hola Bernat,

Jo vaig pujar fa un parell de dies a un 465, el de sant celoni a les 7 del matí (Sants), diria que era de 5 cotxes... i la veritat, prefereixo una bona 447 en doble que un civia, tot i que me'ls estimo molt. Et dic a més que per a la R3 prefereixo els 440R amb disposició de 6 seients (sento PMR) amb poques parades,

salutacions,

Alex

Anònim ha dit...

Ultimament estan passant moltes coses al meu voltant i no me n'adono xDD

Fa uns quants dies va sortir publicada a Tranvia Portal una foto d'un Alaris passant per Montcada fent el Barcelona - Montpeller fins a la frontera, ja que el Catalan Talgo havia tingut una averia a França.

Sobre el tema de si són adequats per a la R2 aquests trens, evidentíssimament que en hores puntes no ho són. Però és que ni ho són aquests, ni ho són tampoc els 447, ni els 440R. Però en altres franjes horàries de menys densitat, sí que els veig adequats. Evidentment, en el cas que et vas trobar, Bernat, jo m'hi he trobat unes quantes vegades amb altres trens d'un sol pis més habituals per aquesta línia, que circulaven en horaris en que hagués estat necessari una 450/451.

Red Zeppelin D3 ha dit...

Una xorrada; caldria ficar 450 i 451 a les altres línies de Rodalies.