07 d’octubre 2008

Extensió L3 a Roquetes i Trinitat Nova

Ahir a la tarda vaig anar a treure el cap pel perllongament de la línia L3 del metro de Barcelona de Canyelles a Trinitat Nova. Vaig anar-hi en una unitat 3000 (no reformada) des de Passeig de Gràcia. Va ser curiós quedar-se al tren sortint de l'estació de Canyelles. Destacar que a la sortida de Canyelles la via central de l'antiga cua de maniobres queda més elevada. El nou túnel estava tot il·luminat i donava la sensació de túnel "d'alta muntanya" i de fet es va excavar mitjançant explosius.
L'estació de Roquetes no té res de l'altre món, és una andana central situada en una galeria on destacaria els curiosos seients blancs de pedra per esperar els trens. Tot i estar ja inaugurada l'extensió, encara hi havia alguns operaris fent retocs finals. Quan ja pujava cap al vestíbul del carrer de les Torres una parella de vigilants em van dir que no podia fer fotos (patètic que ni els primers dies de funcionament d'unes instal·lacions ja estiguin així!). Vaig pujar al vestíbul amb un dels tres ascensors ràpids (2 m/s) on vaig seguir fent fotos com si res, no m'aixafarien el plan a més que no tinc tan clar que a TMB no deixin fer fotos... Vaig sortir al carrer de Les Torres que curiosament és ben estret i sembla mentida que a sota hi hagi pogut cabre el vestíbul i el pou que baixa a les vies. Caminant pel barri vaig arribar a l'altre vestíbul de Roquetes, situat en una zona més àmplia tot i que té moltes coses iguals que l'altre. Vaig baixar amb un dels 4 ascensors de gran capacitat (tipus el què serà la futura L9) a la pre-andana i d'aquí a l'andana central on arribaria un 5000 amb el que aniria fins a Trinitat Nova, final de línia.

L'estació de Trinitat Nova destaca per la gran alçada que té al seu extrem més proper a la Meridiana (o a la cua de maniobres de 3 vies que hi ha) des d'on entra llum natural de l'exterior a més de 30 metres de profunditat. Per sortir a fora per aquest extrem cal pujar fins a tres trams d'escales o bé pujar amb un ascensor directe fins al vestíbul que queda a nivell de carrer. Per l'altre extrem es pugen també tres llargs trams d'escales fins arribar al nívell d'un dels vestíbuls ja pre-existents de la línia L4 i L11 des d'on es puja a l'andana d'aquestes dues línies. A Trinitat Nova els trens no utilitzen la cua de maniobres i canvien de sentit a les pròpies dues vies existents.

Per tornar a Terrassa no vaig haver de tornar a passar pel centre de Barcelona sinó que vaig agafar la L11 fins a Torre BaróVallbona i des d'allí la R4 fins a Terrassa.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo ahir vaig anar a veure l'estació de Roquetes i quan vaig baixar del vestíbul a l'andana per les escales (em pensava que estarien tancades) vaig trobar-me un cagarro humà al mig de l'escala!
La veritat és que és un lloc totalment desert i fa bastanta por!

Anònim ha dit...

ara la línia 3 de metro té correspondència amb la parada de metro de Torre Baró?

jordi

Frederick Engel ha dit...

DEu ni do quin periple, al menys han extendit una mica i fan una combinació posible, pero de Torre Baro L11 i Torre Baró R4 no hi ha una bona caminata? Diria, perquè desde Torre Baro Renfe es veu llunyet el metro L11 i per el mig amb obres. Vaja, bueno clar, fa temps que no hi passo per allá... Diuen que la L9 s'obrira aviat Sagrera-Gorg/Can Zam... Una altra excursioneta? Vinga, gracies per aportar una mica de llum en aquests temes mestre.

Anònim ha dit...

segura ment serien els matexos que ami em van dir que no es podia fer fotos a canyelles, pero jo ho vaig preguntar a paralel i si que es pot