26 de març 2009

A Montmeló amb les obres de soterrament

Aquesta tarda he anat a Montmeló per tal de veure les obres de soterrament de la línia que s'estan duent a terme ja que en paral·lel a les vies actuals també hi passarà la línia d'alta velocitat. Aprofitant el tema de la línia d'alta velocitat s'ha aprofitat per soterrar-ho tot, seguint amb la dèria de que les vies són una barrera pel poble i tota la pesca (es veu que les autopistes i carreteres no són barrera...). Sigui com sigui, actualment s'està executant el túnel per on passarà la línia d'alta velocitat amb la construcció de les pantalles laterals. Tal com va passar a Vilafranca, pel túnel que en un futur serà per l'alta velocitat s'hi farà passar de manera provisional la línia de via ampla mentre es fa el túnel pel lloc per on passen actualment els trens. La veritat és que la impressió és que la cosa va per llarg ja que tot just sembla que s'estan acabant d'executar les pantalles però encara queda per fer tota l'excavació i buidat de terres, cobriments, etc. Durant l'estona que he estat a Montmeló he pogut veure dos mercants (tot i que un se m'ha escapat de l'objectiu de la càmera), molts trens Civia (ha passat la 465-222 en proves també), dues 451, algunes 447 i algunes 440R a més de les 448 Catalunya Exprés i el Talgo Mare Nostrum. A la foto d'avui podeu veure un Civia sense tapa frontal al costat de la impressionant maquinària per realitzar pilotatge i les pantalles del túnel.

5 comentaris:

Frederick Engel ha dit...

Que es aixó de soterrar totes les vies de tren? Noooooooooooooooooooooo, no fotem, que molesta més un carrer supertransitat (Veure Gran Via o Diagonal a Barcelona) o les autopistes... Perquè soterren les vies de tren quan amb un pas superior ja passes rapidament les vies i per passar la Gran Via, Diagonal has de esperar el semafor de torn i donar-te pressa perquè el vermell no t'atrapi, aguantant bicis que passen com els hi rota... O be autopistes que no hi ha forma real de passarles... Clar, que com el tren es el transport de la gent amb recursos més modestos que la resta, doncs clar, "mala imatge pel poble-ciutat" no? Queda més... "chic" tenir una autopista, una avinguda supertransitada, que unes vies de tren passant per allá.

Per què a Europa foten al reves llavors?

Adrià Izard ha dit...

Frede, el soterrament és necessari, és el futur. Imaginat si a Barcelona el metro anés per el carrer. Un tren soterrat és més rapid i més còmode.

Juanjo ha dit...

Si fan aquest soterrament com el del Prat... anem bé, ja que abans els trens anaven més ràpid i trigaven menys temps en arribar a BCN.

Rodalies_Vic_C3 ha dit...

Fa uns dies jo també vaig estar a Montmeló, i la veritat, tal com dius, sembla que va per molt llarg. A mi que no em diguin que les vies de tren a Montmeló fan nosa, perquè no és veritat. A Vic tampoc en feia, i ara s'ha desgraciat l'estació, fent-la més incòmode i freda. Sincerament, per mi, això són diners mal invertits.

Lluís Grané Soldevila ha dit...

La veritat es que no entenc perquè no van proposar que el tren passes per fora del poble com a Mollet que passa paral·lament amb el besós o com a granollers. Jo soc de montmeló i fins ara el tren nomes em feia donar una mica de volta per anar a l'altre cantó del poble. El que trobaba inaxeptable es fer arribar un tren pel mig del poble, fer-lo passar entre dues grans pantalles i que ni tant sols hi pari (es evident que els trens d'alta velocitat no parin a una població d'uns 8.700 habitants).

Per cert, estan a punt d'acabar les obres del pont provisional sobre el besos. Quan estigui en funcionament ja et pasare alguna fotografia