Per acomiadar el mític tren vaig anar a Tarragona, on l'estació en el parell d'hores que vaig estar-m'hi estava força tranquil·la. No vaig caçar un gran nombre de mercants, però els pocs que vaig veure van ser de "qualitat": un Teco de Transport Combinat amb una doble de 269, la 253-012 (per fi una 253 ben caçada i sense grafitejar!) remolcant un Teco i la 333-356 remolcant el butaner. A més dels trens de mitjana distància també vaig poder veure l'Alaris, Euromed (tant de sèrie 101 com de sèrie 130) i el Talgo a Múrcia format per un Talgo IV i un Talgo VI en doble composició.
A les 18:14, ben puntual a la seva cita, entrava per la via 2 el Talgo Miguel de Unamuno encapçalat per la 252-050. Jo tenia plaça al cotxe 15, que era a la segona composició de les tres que formen el Talgo a partir de Castejón. Realment no sé d'on venia la meva composició si de Bilbo o de Salamanca, imagino que la d'Irun és la que es situa just darrere la locomotora. El viatge en el Talgo III va ser una delicia tot i que no se li treu prou suc de la velocitat a la que pot arribar sobretot a partir de Castelldefels, on va a pas de tortuga segurament per dur algun tren de rodalies al davant. Finalment, arribàvem a la via 12 de Barcelona Sants amb uns 10 minuts de retard, on després d'acribillar el tren a fotos vaig acomiadar-me'n per marxar cap a casa.
5 comentaris:
La veritat es que per dintre no sembla tant antic,però per fora estava fet pols.
Jo tinc la maqueta del Talgo III en HO,i és nota la diferència.
Una cosa Bernat,m'agradaria moltissim que veiessis el meu bloc,siusplau.Es elsviatgesdelalbert.blogspot.com.
Fins aviat.
Per cert, que el Catalan Talgo torna a sortir de sants i també els nocturns pau casals, salvador dali i el joan miro, he vist la web de renfe i als horaris posa que surten de Barcelona-Sants, es cert aixo o es un error?
Hola!! El motiu de que el tren vaigui a pas de tortuga per castelldefels es per que estan fent obres a l'estació de "Platja de Castelldefels". A partir d'alli agafa la velocitat "normal". I tmb m'han comentat de que material Talgo vell els deixaran tirats per alguna de les estacions de Catalunya, com passa amb el material del mitic Estrella Galicia. (Aquesta noticia no es molt segura xke molta gent parla i despres no es el que diuen).
Salutacions!!
Descansi en pau el submarí. Ara ens quedarà el Talgo III RD.
És una noticia trista, s'en va un tren clàssic. Un tren que quan és nou, fa goig de veure i de sentir. Però igualment dic que era una vergonya que encara el tinguessin circulant.
Publica un comentari a l'entrada