Més tard vam anar cap a Montcada i Reixac, al pou d'atac de la tuneladora situat a prop del riu Ripoll. Allí ja s'havia començat a perforar un petit tram de túnel d'uns centenars de metres, túnel únic de 11 metres de diàmetre per on passaran les dues vies de la línia d'alta velocitat i que passarà sota el riu i sota la població de Montcada. La mateixa tuneladora servirà per realitzar el soterrament de les vies actuals. A la foto del bloc podeu veure una imatge del túnel de Montcada.
19 de setembre 2009
Tuneladores AVE La Sagrera i Montcada
Ahir vam anar a una visita organitzada pel Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports a les obres de la línia d'alta velocitat Barcelona-Figueres. En concret la visita va ser a les obres de l'estació de La Sagrera i del túnel de Montcada i Reixac. A La Sagrera vam anar al Punt d'Informació i Atenció al Ciutadà (PIAC) on hi ha diverses maquetes i explicacions de com ha de quedar tot l'àmbit de Sagrera-Sant Andreu i on vam rebre les oportunes explicacions. A continuació vam visitar el pou d'atac de la tuneladora que ha de perforar per sota Barcelona des de La Sagrera fins a Sants. La tuneladora té el back-up muntat abans del pont de Bac de Roda i s'està procedint a muntar el capçal a l'altra banda, a causa de les limitacions d'amplada existents per passar per sota el pont a causa de les cimentacions d'aquest. També vam poder veure el complex procés que s'ha seguit per salvar la Torre del Fang, edifici històric sota el qual passarà el túnel de la LAV.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
Ostres, quina sort de visitar les obres. I no es fan visites guiades per a grups de gent que hi tingui curiositat? :-P
Publica un comentari a l'entrada