04 d’agost 2011
Benefici de pocs, perjudici de molts. Del 4 al 27 d'agost es desconnecta l'estació de Sants del sud de la xarxa per acabar el calaix que ha de cobrir les vies i que suposadament ha de portar una gran millora pels barris de l'entorn. Però als milers d'usuaris que cada dia passen per aquest punt quines millores notaran el dia 28? Cap ni una, mentrestant només sofriran un augment del temps de viatge pel benefici d'uns quants veïns que ja tenien les vies quan van anar-hi a viure. El què hauria estat correcte és mantenir les 6 vies que havien existit, que ja es van mutilar amb l'arribada de la LAV. A la foto, el tram entre Sants i Hospitalet/Bellvitge que quedarà cobert a partir del dia 28.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
10 comentaris:
Es la febre del cobriment.Fins a on arribarà?
Com t'ho has fet per fer la foto des d'on l'has fet??
Voldria fer una observació Bernat:
"pel benefici d'uns quants veïns que ja tenien les vies quan van anar-hi a viure"
A veure... consultant a la Ferropedia em trobo amb que efectivament per aquella zona hi passa el tren des de com a mínim el 1883. Per tant aquí sí que és raonable dir que les vies ja hi eren quan es van construir els edificis de la zona. Ara bé: l'actual estació de Sants (entenent-la com a actual en la seva funció d'estació central en substitució de l'Estació de França i amb molt menys fortuna l'Estació del Nord) va començar a entrar progressivament en servei durant els anys '70, quedant plenament operativa a partir de l'any 1979. Aleshores aquí ve la meva pregunta (i parlo des de la més absoluta ignorància): de quin any són els edificis del voltant? Perquè depenent d'això pot resultar una mica fora de lloc afirmar aquest "les vies ja hi eren"; no és el mateix tenir dues vies de pas, que tenir-ne 6 (+ les dues vies de la Línia 1 del Metro + les vies de cotxeres del metro que hi han per allà).
De totes maneres, jo penso que el problema de la relació vies de tren + veïns que té Barcelona és molt més de fons que no pas del "benefici d'uns pocs veïns": és un problema més de planificació urbanística general, si ho comparem amb París; les dues vegades que he estat a París, he pogut comprovar que tot i tenir (al marge de diverses estacions subterrànies de metro i RER) ni més ni menys que 6 estacions centrals en superfície i unes quantes més de metro també en superfície, allà no hi ha l'impacte que sí que hi ha a la sortida de Sants. No sé si m'explico. El que vaig veure a París està molt més harmonitzat i no tant "saturat" com ho està a Barcelona.
Per dir-ho d'una altra manera molt més simple: a París, la imatge del Metro per damunt d'un viaducte segons com arriba al punt de ser considerada "foto de postal". En canvi, aquesta premissa és del tot impensable en indrets com Sants mateix, el Port Olímpic, i moltíssim menys encara per l'Eixample.
Based on a true story, north face discount is a suspenseful adventure film about a competition to climb the most dangerous rock face in the Alps.
Ja era hora que fotessin aquestes obres cullons!!! les vies separaben les dues poblacions d'una manera estèticament repugnant...Benefici de pocs, perjudici de molts? escolta ''xatu'' que per estar 20 dies fem transbordo al metro no morirem... i una cosa et dic, ja era horaaaa!!!
Menys mal que el calaix de formigó no separa i a més és estèticament agradable.
Però d'alguna cosa tenen que viure les constructores i demés patuleia.
Per on estan desviant els trens doncs ? Per exemple el Talgo de Lorca arriva a Barcelona - Estació de frança , esta passant per Rubí ?
Algú o pot confirmar?
Tnks!
Els trens Regionals cap al sud, surten de l'estació de l'Hospitalet del Llobregat i circulen per la R4 fins a Sant Vicenç de Calders (motiu pel qual la parada a Vilanova i la Geltrú ha estat anul·lada).
Els de Llarga Distancia cap al sud surten de Sants però en direcció Sant Andreu Comtal - Ramal de les Aigües - Montcada Bifurcació - Cerdanyola - El Papiol - Vilafranca del Penedès - Sant Vicenç de Calders.
El Talgo "Mare Nostrum" passa per la línia Mollet-El Papiol i realitza la seva "parada de Barcelona" a Granollers Centre.
Els Rodalies R2 Sud inicien i acaben el seu recorregut a Bellvitge.
La connexió amb l'Aeroport es realitza a través d'un tren llançadora des de El Prat del Llobregat fins a l'Aeroport per una banda i a través d'un autobús substitutori directe des de BCN Sants i l'Aeroport per l'altra.
Els R1 finalitzen el seu recorregut a l'Estació de França.
Els R4 del costat sud circulen entre Sant Vicenç de Calders i l'Hospitalet del Llobregat. Els R4 del costat nord circulen entre Manresa / Terrassa i BCN Sants.
Els R3 circulen entre La Tor de Querol / Puigcerdà / Vic fins a BCN Sants.
Els R2 Nord circulen entre Maçanet-Massanes / Sant Celoni i BCN Sants.
Els Regionals de la línia de Manresa acaben el seu recorregut a BCN Sants.
I em sembla que no m'he deixat res.
Els R11(BCN-Girona-Figueres-Portbou-Cerberè) no queden afectats comercialment però si de manteniment ja que anaven a bellvitge per rentar-los i tornaven a Sants sense servei per continuar cap al nord. Algú sap on els hi fan el manteniment, jo crec que a Sants mateix però... si algú ho sapigues amb seguretat. Gràcies.
Very nice posting....continue...
unnati fortune
aranya noida
aranya noida
aranya sector 119
unnati aranya noida sec-119
Publica un comentari a l'entrada