Agafant el tren a Terrassa ja es veia que la cosa anava diferent perquè als monitors d'informació apareixia "S1 Valldoreix" en lloc del típic "S1 Barcelona". Un cop passat Sant Cugat els trens provinents de Terrassa canviaven de via, circulant a contravia fins a Valldoreix, on finalitzaven recorregut i passaven a fer un servei S2. Els trens que venien de Sabadell anaven per la via habitual fins a Valldoreix, on passaven a fer un S1 i tornaven a Sant Cugat a contravia. Un fet prou curiós de veure, així com també la minúscula senyal de parada absoluta col·locada a les dues vies pel costat Barcelona.
Ara era el moment de provar el bus substitutori fins a La Floresta, un microbús en el que hem anat sols, a diferència dels autobusos grans que eren directes Valldoreix-Les Planes i anaven ben plens i pels que s'han arribat a formar algunes cues.
Arribats a La Floresta mirem les obres al túnel: una agulla ja està col·locada a lloc però encara se n'havia de transportar una altra des del carrer del Pas de l'Estació, al costat Sant Cugat de l'estació. Força maquinària de via i obres, tant de FGC com d'AZVI, vagons tremuja amb balast i un moviment poc usual a la línia, amb molt personal treballant-hi. Un cop s'ha pogut col·locar l'agulla sobre uns bogis tipus "diploris" s'ha anat arrossegant, no sense algun que altre maldecap, fins al túnel de manera que una de les diagonals ja haurà quedat muntada. L'altra es farà la setmana vinent, ja que es repetirà el tall de nou.
Ara vaig a Les Planes on tots els trens entren i surten per la via 2 (la central). També hi ha diminutes senyals de parada absoluta a les dues vies general. Els autobusos substitutoris s'amunteguen i tenen força problemes per girar en un camí situat més enllà de l'estació.
Finalment torno a Valldoreix amb autobús i agafo el tren a Terrassa per la poc usual via 2 i un noi em reconeix al tren com a l'autor de trenscat.cat. Una sorpresa ben agradable!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada