De camí cap a la línia de Móra decideixo fer una parada prop de l'estació del Camp de Tarragona ja que en pocs minuts arribava un AVE de Madrid que podia ser molt probablement un sèrie 103, un dels ICE3 de Siemens. D'aquesta manera seria la primera vegada que el podria caçar. Decideixo anar al pas superior situat al costat de Puigdelfí, que de fer és el primer que hi ha venint des de l'estació i en poca estona vec aparèixer el flamant AVE sèrie 103. La veritat és que la impressió que m'ha causat aquest tren és molt bona, ja tenia ganes de veure'l i de fet per mi és com una icona del tren modern d'alguna manera. Ja que hi era feia temps que volia anar a fer fotos de l'estació del Camp de Tarragona des de sobre del túnel de Tapioles, des d'on hi ha una bona vista de les vies. Després de passar per un tortuós caminet, baixo del cotxe, desenfundo la càmera, faig una foto des de la tanca i de cop i volta em surt un tot-terreny del caminet amb vigilant de seguretat a dins dient-me que no podia fer fotos!!! Estem parlant de que estava al mig del camp, fent fotos des de fora de la tanca sense ni tan sols tocar-la però ell deia que no podia, que eren les ordres que tenia i no-se-què. Però on estem arribant? El què no entenc és perquè no fan un mur en lloc d'un reixat si tanta por tenen de no sé ben bé què... del terrorisme? De debò es pensen que vindrà de deixar fer fotos o no que es cometi algun atemptat? De fet dubto fins i tot si es legal el fet que em prohibís fer fotos estant jo en un lloc de lliure accés fora de les instal·lacions.
Vist el panorama, decideixo marxar abans del què preveia de l'estació per anar ara sí cap a Flix, un dels meus objectius del dia. Un cop a Flix, arriba un Catalunya Exprés amb destinació Zaragoza servit per una unitat 448 reformada. El cap d'estació encara dóna la sortida al tren amb paleta si bé sembla que això té els dies comptats donat el nou sistema de bloqueig instal·lat. Pocs minuts després passa un tren de mercaderies direcció Casp i més tard un altre. Tot això amenitzat pels moviments de vagons de la factoria Erkimia.
Decideixo marxar cap a Riba-roja d'Ebre per fer més fotos. Just arribar passa un tren de cisternes que puc fotografiar just al costat de l'aiguada que ha estat pintada i arreglada amb la remodelació de l'estació, que ha quedat amb només dues vies. El senyal de sortida es torna a posar verd i corro cap al pont sobre l'Ebre per captar una nova imatge que és la que il·lustra el bloc. Espero el tren de viatgers que passa amb un quart d'hora de retard cap a Barcelona.
Vaig cap a Ascó on espero el tren que va fins a Flix i que el fa una doble composició d'unitats 444. L'estació d'Ascó també s'ha remodelat i consta de tres vies amb dues andanes realçades. Un cop passa el Catalunya Exprés vénen dos trens de mercaderies, el segon d'ells és el saler Manresa-Flix que tenia ganes de veure per aquella línia.
D'Ascó vaig a Els Guiamets, solitària estació però amb força vies, per on veig passar un parell de mercaderies i material de via i obres de COMSA. D'aquí vaig a Capçanes, on faig fotos al bonic pont situat molt a prop del baixador i a l'estació en sí.
El dia l'acabo a Pradell, on desgraciadament s'han cremat bona part dels entorns de l'estació. Veig passar el tren Flix-Barcelona servit per la doble de 444 que havia vist a Ascó i que amb prou feines cap a l'estació que és molt curta d'andanes. M'estic una estona més per allà esperant, sense fortuna, veure algun tren de mercaderies fins que decideixo marxar cap a casa.
6 comentaris:
Realment es molt absurd lo de les fotos, jo com que només tinc 11 anys no em diuen re, suposo que no es creuran de que un nen fara un atentat no?
Crec que el problema són els vigilants que són imbècils i prepotents. Els que són normals no et diuen res. Quan vaig fer fotos a les estacions de Santiago i A Coruña, no vaig tenir cap problema amb els vigilants.
A casa nostra són molt subnormals, però sobretot s'extralimiten de les seves funcions. Un extrem que caldria denunciar realment.
Hola a tots. aquest cap de setmana vaig estar a tarragona i a barna. ´divendres a l´estacio de frança vaig demanar permis al personal de renfe, targeteta en ma i no vaig tenir cap problema, fins que em va veure el segurata de torn al fons de l´andana i va començar a tocar-me el xiulet. quan va veure que no tenia excusa de que no tenia res a fer, va dir-me que l´havia d´haver avisat, ganes de sentir-se important. al arribar a tarragona, em van portar al poble de perafort,i d´alli per sorpresa meva a l´estacio, i per fer fotos, s´ha de demanar permis al segurata-un senyor molt simpatic, i d´alli adreçar-te a que la senyora directora de l´estacio et faci una tarjeteta que hauras de dur penjada a la camisa, total per fer dos fotos, en fin.puc entendre que la policia estigui alerta, pero qui sap si el dia menys pensat s´els hi creua els cables i poden pensar que els nanos d´11 anys, son tambe "terroristes en potencia".
x-x-xdavid dénia
No es pot prohibir retratar el domini públic des del domini públic. Potser haurem de començar a fixar-nos en quina empresa treballen els "segurates" i queixar-nos als seus patrons. O moure'ns a nivell de Federació Catalana, que sempre tindrà més força que un aficionat individual, per acreditat que estigui.
Miquel Bodro
Yo vaig fer fotos a l´estacio de maçanet massanas y li vaig pedir permis al cap d´estacio y em va di que podia fe totes les fotos que vulgi que no habia cap problema es l´unic cap d´estacio amable que he trabat
el problema és que tant si ens agrada com si no, encara ens trobem en un país(asco) que se'n diu espanya i en aquí hi han lleis africanes. al camp es pot fotografiar tot i ningú t'ho pot prohibir (o sí: déu trencant-t'he la càmara amb un raig), però molt bé pern bernat, que ens va caçar un ice3 passant una aventura digna de james bond. per molts anys //*//
Publica un comentari a l'entrada