03 de setembre 2007

De Santa Eulàlia a Sants

Aquesta tarda he fet un recorregut per les obres de l'arribada de la LAV a Sants en una ruta de gairebé 2 km. Primer he anat fins a Santa Eulàlia per l'avui reobert tram de metro de la L1 des de Pl.de Sants. De moment s'ha cobert un tram però afortunadament encara es pot veure llum natural del dia, si bé per poc temps. A Santa Eulàlia he estat una estoneta al pont de la Torrassa fent fotos de diversos trens, destacant l'Euromed que surt a les 18:00 de Sants. La idea era fer una foto d'un tren a contravia anant cap a L'Hospitalet, ja que creia que la via única temporal era des d'aquesta estació fins a Sants. Però quan he vist passar un tren per la seva via normal encreuant-se amb un altre ja he pensat que no podia ser així. El tram de via única és des de la sortida de Sants fins passada la Ronda del Mig, on una agulla permet que hi hagi de nou dues vies. Però retornant al passeig, des del pont de la Torrassa he decidit caminar pel costat muntanya del feix de vies fins a Sants. Primer, m'he aturat a l'alçada del pont sobre la Riera Blanca; realment en aquest punt el calaix assolirà una alçada molt gran ja que actualment el carrer deu anar uns 3 metres per sota la cota del ferrocarril. Seguint la ruta i després d'evitar algun tram de tall total del carrer per les obres, he pogut veure el punt que explicava abans on s'acaba la doble via per la línia de L'Hospitalet i passa a via única, un coll d'ampolla que ha provocat tots els canvis a les línies R1, R3, R4 i R7. Després d'haver hagut de donar una volta considerable per evitar un altre calaix, el de la Ronda del Mig, he pogut contemplar a l'alçada de l'estació de Mercat Nou el tram d'entrada a Sants amb només tres vies (i pensar que no fa massa n'hi havia sis...!). La zona del costat muntanya està lliure per a poder fer la pronunciada rampa per on sortirà la línia d'alta velocitat per entrar a Sants.
El trajecte ha acabat a Barcelona Sants on he agafat un tren de rodalies per la via 2, que ben aviat no es podrà fer. Per cert que renfe ens ha obsequiat amb un tren en composició simple amb destinació Manresa a quarts de 8 de la tarda d'un dilluns ja quasi normal i amb el caos del tall. Bravo!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Que era la R50?

Anònim ha dit...

La R50 (i la R60) eren les línies de suport a les línies de FGC R5 i R6 que anaven d'Igualada i Manresa fins a Martorell Enllaç.