01 d’octubre 2007

MAN a Santpedor i Sallent i volta per la línia Anoia

Ahir circulava el ja tradicional tren especial entre Manresa, Santpedor i Sallent, en motiu de la Fira de Sant Miquel de la població santpedorenca. Tot i que aquest ja ha estat el quart any que hi he anat suposo que com que és la línia de la qual vaig fer el projecte de final de carrera fa que li tingui una especial estima i que no falti mai a la cita.
Vaig arribar a Manresa-Alta amb força temps per esperar el MAN i veure la darrera reforma feta a l'estació, si bé encara no està acabada i de fet dóna la impressió que hi han treballat poc des de que vaig estar-hi just un mes abans. Finalment per la línia de Sallent veiem com baixa el MAN 3005-4001-3006, trens que en el servei que es va fer al Parc de l'Agulla el 26 d'agost van fallar i no van poder oferir servei. De moment el tren funcionava bé. Fa una breu parada a la via 3 de Manresa-Alta i segueix cap a Baixador. Ben aviat passa el R5 regular també cap a Baixador. A les 11 i pocs minuts torna el MAN al qual pujo i anem fins a Sallent a bona marxa, no sense abans haver fet parada a Santpedor. Tant a Sallent com a Santpedor es munten unes andanes de fusta de longitud suficient per a poder baixar per les dues portes d'un sol cotxe, en aquest cas el central. Tornem de Sallent a Santpedor, on baixarem del tren i reposarem forces per la zona de la fira.

Tornem cap al baixador de Santpedor i agafem novament el MAN cap a Manresa-Baixador, per finalitzar recorregut en aquest tren a Manresa-Alta. Des d'aquí agrair l'amabilitat de l'interventor del tren. A la tarda sembla ser que cap a les 4 el MAN es va espatllar, tot i que hi anava un tècnic permanentment a bord, i es va haver de suspendre el servei i posar un bus substitutori. Esperem que després de les dues fallades consecutives dels MAN FGC no caigui en el parany de suprimir tots els trens especials que es fan per aquesta línia (Parc de l'Agulla i Santpedor/Sallent) i que faci als automotors dièsel un bon repàs general. De tota manera, segons el govern de la Generalitat ben aviat tornar a circular trens de viatgers regulars per la línia de Súria i Sallent... tan de bo!!

Però el dia no es va acabar amb la visita al ramal de mercaderies de Sallent. Vam anar de Manresa a Vilanova del Camí per veure les obres que han avançat espectacularment en el mes i mig que feia que no hi havia anat. S'ha muntat una andana provisional de fusta sobre la via existent fins ara, al costat Martorell del baixador, i s'ha col·locat ja la nova via desviada en la seva posició definitiva. A més, s'ha enderrocat l'andana existent davant l'edifici de viatgers i ja s'ha ripat l'antiga via a la zona antigament ocupada per l'andana, per tal de poder construir la nova andana central entre vies. També s'ha modificat la disposició de les vies a la sortida de l'estació tant pel costat Igualada com pel costat Martorell/Barcelona. Es nota que hi ha pressa perquè el mes vinent (novembre) entrin en servei els metros comarcals del Bages i de l'Anoia.

De Vilanova vam anar a Capellades on de moment encara es segueix circulant en via única si bé és qüestió de dies que entrin en servei les dues vies i la nova senyalització lluminosa. La següent parada va ser Vallbona d'Anoia on com a novetat s'ha instal·lat una MAE; de fet la línia Llobregat-Anoia funciona totalment des de fa poc temps en agent únic, despareixent la figura del cap de tren. El recorregut va seguir cap a Sant Esteve Sesrovires on també hi ha dues noves maquines Equinsa per vendre bitllets per finalitzar a la zona del nou ramal de SEAT de FGC. Tot i ser diumenge hi estaven treballant i de fet la via ja està connectada a la línia general d'Igualada. Segurament que ben aviat podrem veure els portacotxes de FGC circulant!!

10 comentaris:

Adrian Gonzalez ha dit...

Escolta Bernat si aquest mes no poses fotos de l´estacio de sant cugat v.o de barberav.ja no miro mes la teva web e


Mes a:
http://blogtrenes.blogspot.com

Bernat Borràs ha dit...

Hola Adrian,

No entenc aquesta mania de voler veure fotos de St.Cugat o Barberà. Per què tens tanta impaciència en que posi fotos justament d'aquestes dues estacions? Ja t'adverteixo que no ho tinc en els meus plans d'actualització més immediats ja que no són estacions que hagin sofert canvis importants des que vaig posar les fotos que hi surten actualment.

Adrian Gonzalez ha dit...

Si actualizes mes endavan o cada setmana millor.

mes a http://blogtrenes.bloggspot.com

El problema es que visc a barbera i cuan actualitzes em poso molt content i perque no et vas a http://pol-jo.blogspot.com que hi ha una cosa per endevinar.

Anònim ha dit...

Hola atots.

No em vull posar-me enmig de la vostra lluita i et volia preguntar una cosa a tu Bernat: tens fotos de l'antiga estació d'Amadeu Torner, es que últimament veig que actualitzes amb fotografies d'estacions fora de servei, i em preguntava si en posaries d'aquesta també?

Una salutació a tots.

Martí Tudela
www.subwayworld.blogspot.com
www.subwayworld.galeon.com

Adrian Gonzalez ha dit...

Et dira que no

Bernat Borràs ha dit...

Et diré que no perquè l'estació d'Amadeu Torner no és pas una estació fora de servei. El què havia de ser l'estació d'Amadeu Torner va ser rebatejat com a Europa|Fira.

Anònim ha dit...

Bé, em referia a possar com tens fet a l'estació de Vilafranca, alguna cosa així com fotos de l'antiga estació d'Amadeu Torneu o alguna cosa així!

Una salutació.

www.subwayworldblog.blogspot.com
www.subwayworld.galeon.com

Anònim ha dit...

Estic flipant! què és això? Quines discusions més estranyes! Bernat depenent de les preguntes o comentari que et fan és millor ni contestar!

Anònim ha dit...

Realmente fue una putada que se estropease el MAN, yo cogí el penúltimo tren de subida y al volver bajamos en Santpedor a comer.
Cuando volvimos al apeadero habian cerca de 60 personas esperando el tren. Cuando se supo la noticia de la avería y que el bus tardaría una hora, se dispersaron decepcionadas. Una lastima!
Por cierto, le haré llegar tus agradecimientos al interventor del tren, un gran tipo y amigo.

Anònim ha dit...

quin tren mes raro