09 de gener 2008

Fent fotos a Castefa neng!

En el meu segon dia fotogràfic de 2008, he anat a la terra del ja per sort passat de moda "neng de Castefa" per caçar trens, amb l'objectiu bàsic de pescar trens Alvia que són els que aviat despareixeran d'aquesta línia. També he aprofitat per veure les dues locomotores "de rescat" estacionades a la via 3, que són la 252.057, que més atrotinada no pot estar..., i la 311.122 que anava preparada amb enganxalls automàtics tipus "scharfenberg" per poder remolcar unitats de tren. Per arribar a Castelldefels he anat en tren des de Passeig de Gràcia, veient les obres de la LAV per la zona de Can Tunis, on la catenària de la via 1 (la que ve a Barcelona) arriba ja a la corba de Can Tunis. A Bellvitge el túnel sembla que ja està força acabat, excepte justament en el tram de l'entorn de l'estació.
L'arribada a Castelldefels (anava en un R2 Granollers-Castelldefels) l'hem feta per la via 2 en lloc de per la via 4, estacionant-se doncs el tren a la via general per a realitzar la inversió de marxa... realment curiós, però sembla que la cosa es repeteix amb freqüència ja que ho he vist 2 cops més. Durant l'estona que he estat a l'estació a més de caçar els Alvia, he pogut veure el Talgo a Lorca, el Mare Nostrum, dos Euromed, un Arco i diversos trens de mitjana distància, a més òbviament dels habituals de rodalies.

1 comentari:

Anònim ha dit...

ja tinc ganes de veure les fotos quan surtin del "taller".
realment creus que els alvia desapareixeran aviat de castefa? per cert, de la connexio del corredor mediterrani amb l´ave al camp de tarragona hi ha alguna novetat? algu sabria dir-me que son els ponts vermells que travessen l´AP7 des de que acaba la doble via del corredor mediterrani fins al peatge de tarragona, son la prolongacio del corredor? espero poder pujar aviat en tren a barna per la nova linia des de valencia
recaets des de dénia,
x-x-david