02 de març 2008

Voltant pel metro comarcal de l'Anoia

Ahir vaig anar a fer un tomb aquest cop pel metro comarcal de l'Anoia, si bé em vaig desplaçar en cotxe en lloc de fer-ho en tren. Vaig començar a Vilanova del Camí, fent un foto que l'altra vegada que vaig ser-hi ja volia fer que és del tram de doble via situat a la banda Martorell de l'estació, que a més té un pendent considerable. De Vilanova del Camí i per fer temps per fer la foto d'un encreuament de trens vaig anar a La Pobla de Claramunt on en poc temps em va passar un tren direcció Igualada. Per aquesta estació ara tots els trens van per la via general gairebé sempre (la via 2) de manera que ha quedat més com un baixador pràcticament. Torno a Vilanova del Camí perquè a l'hora i 36 minuts hi havia un encreuament de trens, entre un R6 Igualada-Martorell Central i un R6 Barcelona-Igualada.
De Vilanova del Camí marxo cap a Capellades on a l'hora i 6 minuts hi ha també un nou encreuament de trens en aquest cas entre un R6 Igualada-Barcelona i un R6 Martorell-Igualada. És curiós veure com justament dues estacions que abans només tenien una via i una andana ara s'han convertit en estacions clau on els trens s'encreuen. A Capellades l'autobús que enllaça amb el nucli urbà també fa més viatges cada hora; des d'aquí haig d'agrair l'amabilitat del conductor per deixar-me fer una foto de l'autobús. Segueixo a Capellades i espero el tren de l'hora i 26 que va cap a Igualada per fer-li una foto passant per la nova via 1. A Capellades tots els trens cap a Igualada passen per la via 1 i tots els que van cap a Martorell/Barcelona ho fan per la via 2, hi hagi o no encreuament.

De Capellades volia anar directament cap a Olesa però durant el camí vec que han repintat l'edifici de viatgers de Vallbona amb tons més marronosos així que decideixo esperar un tren per fer-li la foto amb l'edifici de viatgers. Ara esperar un tren a la línia Anoia ja no és tan complicat com abans ja que en passa algun sempre cada 20 minuts en algun sentit.

Finalment arribo a Olesa on entro a les andanes per fotografiar un R5 que va a Manresa i un R5 que va a Martorell Central. Llàstima que l'encreuament es realitza al tram de doble via al nord d'Olesa i no vaig poder-lo caçar des de l'andana de l'estació.

1 comentari:

Anònim ha dit...

El que et vull dir no està relacionat amb el ferrcarils d'anoia. Bernat,saps, per fi avui ha entrat en servei la estació de terrassa-est,ests content? Suposo contents pels de terrassa que perquè per fi tindreu metro a terrassa.