02 de febrer 2009

Primer laborable R2 tripartida

Avui ha estat el primer dia laborable amb canvis a l'estructura de línies de rodalies. A partir de dissabte 31 la línia R10 ha desaparegut i en el seu lloc la R2 s'ha dividit en tres: la R2 nord Aeroport-St.Celoni, la R2 "passant" Castelldefels-Granollers i la R2 sud St.Vicenç/Vilanova-Estació de França. Avui de fet la cosa no ha començat amb gaire bon peu per l'incendi d'un tren de mitjana distància a Gavà.
A la tarda he anat a explorar el panorama a l'Estació de França. De fet, per primer cop en servei comercial habitual s'hi poden veure les unitats 450 i 451 de dos pisos. Durant l'estona que m'he estat allí he vist serveis R2 sud realitzats per unitats 440R, 447, 450 i 451. Tots els trens sortien de les vies 4 i 8, amb preferència per la via 8 a davant de la qual s'hi ha situat un informador. A la via 7 hi havia també una doble composició de Civia sense servei mig grafitejada que després he vist passar direcció sud per Passeig de Gràcia sense servei també. Un cop m'he cansat de veure el mins moviment malgrat tot que hi ha, trens de mitjana distància i l'Alaris estacionat en una via fora la coberta, he agafat una doble de 451 i me n'he anat cap a Passeig de Gràcia. Per cert, és un plaer curiós sortir de l'Estació de França assegut al pis de dalt de la 451.

A Passeig de Gràcia he canviat de via i he agafat una 447 Castelldefels-Granollers fins a Montcada i Reixac. En aquesta darrera estació he pogut caçar una doble de Civia (463+465), que han tornat de nou a la R2 si bé crec que només circulen per la R2 nord.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

UN 10 x la foto

Anònim ha dit...

Per fi la estació de França s'omple de trens,es una imatge impresionant. La doble dels civies fan el trajecte (Sant Celoni - Aeroport).
Desgraciadament, no es compleixens els horaris, cosa habitual, i tampoc es possible saber el tren que s'atura a totes les estacions i el que es directe desde Gavà a Bcn si vens des del sud.