01 de setembre 2006

De caça per terres tarragonines

Ahir va ser un dia de caça de trens molt complet, ja que la principal intenció era anar a totes les estacions sense servei de la demarcació de Tarragona. Per començar, a l'estació de Tarragona caço el primer Alvia del dia que va cap a Madrid entre d'altres trens. Un cop esmorzats i en companyia d'un amic molt aficionat també a la fotografia ferroviària, ens dirigim cap a La Canonja, estació de la qual només en queden les antigues andanes i un edifici que potser era un moll de mercaderies. És una zona una mica inquietant, envoltada per petroquímiques i per això aviat ens ve un vigilant de la zona per preguntar-nos què feiem per allà. Sense més problemes, seguim la ruta anant cap a un altre dels punts calents però en els quals hi ha una estació abandonada. No és altre que Vandellòs, just al costat de la central nuclear. Fa una mica d'angúnia estar-se per allà però en la poca estona que hi vam estar vam poder veure un Civia en proves (a la foto), un Arco, un tren de mitjana distància i un tren de mercaderies. No cal dir que aquí també el vigilant de la nuclear ens va demanar què hi feiem per allà i que no féssim fotos de la nuclear en sí, com és lògic de fet. Un cop fetes aquestes dues inquietants estacions, vam anar cap a L'Hospitalet de l'Infant (aquesta sí que està en servei) on vam veure dos Euromeds i un de mitjana distància. A continuació vam continuar cap a Garcia, novament una estació abandonada, per esperar un Catalunya Exprés Zaragoza-Barcelona que va passar vora les 3 de la tarda. A continuació i veient les bones vistes que teníem del viaducte de Garcia sobre l'Ebre vam esperar el tren que pujava fins a Flix i que havia de passar en pocs minuts. Com que ja era l'hora de dinar (de fet ja era una mica tard fins i tot) vam anar cap a l'estació de Marçà-Falset, on s'ha instal·lat un restaurant que ha transformat totalment l'estació en un lloc molt acollidor. Amb la panxa plena, reprenem la ruta anant cap a Reus on ens trobem amb un altre company amb el qual recorrerem l'antiga línia Reus-Roda de Barà, de la qual encara hi ha servei de mercaderies fins a El Morell. La resta està mig o totalment desmantellada. En aquest trajecte veiem l'estació de mercaderies de Constantí, l'antiga estació de viatgers de El Morell i arribem a la nova estació d'alta velocitat de Perafort, que està en un estat molt avançat de construcció. Ara seguim pel tram ja desmantellat (tot i que encara hi ha la via i els pals de catenària) amb les estacions de El Catllar, La Riera de Gaià i La Pobla de Montornès. Acabem la ruta a l'estació de Roda de Barà, on veiem un Alvia i podem observar com els dos intercanviadors estan acabats i llestos per entrar en servei, esperem que abans de final d'any...

4 comentaris:

Anònim ha dit...

No has dit si el suc estava bo, ni si vas arribar bé a casa ni tampoc has dit res del gos i el gat de l´estació de Roda de Barà (que també és un restaurant, ho dic perquè ningú no s´enfadi!), ni tampoc has dit que jo no vaig fer el viatge sencer perquè no em va sonar el despertador i vaig fer tard.

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Hola jo tambe ting un blog i m'agraderia saber com es posa (Historia,paragraf...)
mira ara tinc els moduls martorell i m'agraderia posar unes fotos que he fet a vilanova sobre trens de rodelies.
mira :http://pol-jo.blogspot.com/

sisplau

Anònim ha dit...

Hola!
M'alegro de la vostra visita a terres tarragonines. Podries publicar a la teva web més fotos de les estacions del Priorat i Ebre. Aquella zona és la millor!