Ahir va ser un dia de caça de trens molt complet, ja que la principal intenció era anar a totes les estacions sense servei de la demarcació de Tarragona. Per començar, a l'estació de Tarragona caço el primer Alvia del dia que va cap a Madrid entre d'altres trens. Un cop esmorzats i en companyia d'un amic molt aficionat també a la fotografia ferroviària, ens dirigim cap a La Canonja, estació de la qual només en queden les antigues andanes i un edifici que potser era un moll de mercaderies. És una zona una mica inquietant, envoltada per petroquímiques i per això aviat ens ve un vigilant de la zona per preguntar-nos què feiem per allà. Sense més problemes, seguim la ruta anant cap a un altre dels punts calents però en els quals hi ha una estació abandonada. No és altre que Vandellòs, just al costat de la central nuclear. Fa una mica d'angúnia estar-se per allà però en la poca estona que hi vam estar vam poder veure un Civia en proves (a la foto), un Arco, un tren de mitjana distància i un tren de mercaderies. No cal dir que aquí també el vigilant de la nuclear ens va demanar què hi feiem per allà i que no féssim fotos de la nuclear en sí, com és lògic de fet. Un cop fetes aquestes dues inquietants estacions, vam anar cap a L'Hospitalet de l'Infant (aquesta sí que està en servei) on vam veure dos Euromeds i un de mitjana distància. A continuació vam continuar cap a Garcia, novament una estació abandonada, per esperar un Catalunya Exprés Zaragoza-Barcelona que va passar vora les 3 de la tarda. A continuació i veient les bones vistes que teníem del viaducte de Garcia sobre l'Ebre vam esperar el tren que pujava fins a Flix i que havia de passar en pocs minuts. Com que ja era l'hora de dinar (de fet ja era una mica tard fins i tot) vam anar cap a l'estació de Marçà-Falset, on s'ha instal·lat un restaurant que ha transformat totalment l'estació en un lloc molt acollidor. Amb la panxa plena, reprenem la ruta anant cap a Reus on ens trobem amb un altre company amb el qual recorrerem l'antiga línia Reus-Roda de Barà, de la qual encara hi ha servei de mercaderies fins a El Morell. La resta està mig o totalment desmantellada. En aquest trajecte veiem l'estació de mercaderies de Constantí, l'antiga estació de viatgers de El Morell i arribem a la nova estació d'alta velocitat de Perafort, que està en un estat molt avançat de construcció. Ara seguim pel tram ja desmantellat (tot i que encara hi ha la via i els pals de catenària) amb les estacions de El Catllar, La Riera de Gaià i La Pobla de Montornès. Acabem la ruta a l'estació de Roda de Barà, on veiem un Alvia i podem observar com els dos intercanviadors estan acabats i llestos per entrar en servei, esperem que abans de final d'any...
01 de setembre 2006
De caça per terres tarragonines
Ahir va ser un dia de caça de trens molt complet, ja que la principal intenció era anar a totes les estacions sense servei de la demarcació de Tarragona. Per començar, a l'estació de Tarragona caço el primer Alvia del dia que va cap a Madrid entre d'altres trens. Un cop esmorzats i en companyia d'un amic molt aficionat també a la fotografia ferroviària, ens dirigim cap a La Canonja, estació de la qual només en queden les antigues andanes i un edifici que potser era un moll de mercaderies. És una zona una mica inquietant, envoltada per petroquímiques i per això aviat ens ve un vigilant de la zona per preguntar-nos què feiem per allà. Sense més problemes, seguim la ruta anant cap a un altre dels punts calents però en els quals hi ha una estació abandonada. No és altre que Vandellòs, just al costat de la central nuclear. Fa una mica d'angúnia estar-se per allà però en la poca estona que hi vam estar vam poder veure un Civia en proves (a la foto), un Arco, un tren de mitjana distància i un tren de mercaderies. No cal dir que aquí també el vigilant de la nuclear ens va demanar què hi feiem per allà i que no féssim fotos de la nuclear en sí, com és lògic de fet. Un cop fetes aquestes dues inquietants estacions, vam anar cap a L'Hospitalet de l'Infant (aquesta sí que està en servei) on vam veure dos Euromeds i un de mitjana distància. A continuació vam continuar cap a Garcia, novament una estació abandonada, per esperar un Catalunya Exprés Zaragoza-Barcelona que va passar vora les 3 de la tarda. A continuació i veient les bones vistes que teníem del viaducte de Garcia sobre l'Ebre vam esperar el tren que pujava fins a Flix i que havia de passar en pocs minuts. Com que ja era l'hora de dinar (de fet ja era una mica tard fins i tot) vam anar cap a l'estació de Marçà-Falset, on s'ha instal·lat un restaurant que ha transformat totalment l'estació en un lloc molt acollidor. Amb la panxa plena, reprenem la ruta anant cap a Reus on ens trobem amb un altre company amb el qual recorrerem l'antiga línia Reus-Roda de Barà, de la qual encara hi ha servei de mercaderies fins a El Morell. La resta està mig o totalment desmantellada. En aquest trajecte veiem l'estació de mercaderies de Constantí, l'antiga estació de viatgers de El Morell i arribem a la nova estació d'alta velocitat de Perafort, que està en un estat molt avançat de construcció. Ara seguim pel tram ja desmantellat (tot i que encara hi ha la via i els pals de catenària) amb les estacions de El Catllar, La Riera de Gaià i La Pobla de Montornès. Acabem la ruta a l'estació de Roda de Barà, on veiem un Alvia i podem observar com els dos intercanviadors estan acabats i llestos per entrar en servei, esperem que abans de final d'any...
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)

4 comentaris:
No has dit si el suc estava bo, ni si vas arribar bé a casa ni tampoc has dit res del gos i el gat de l´estació de Roda de Barà (que també és un restaurant, ho dic perquè ningú no s´enfadi!), ni tampoc has dit que jo no vaig fer el viatge sencer perquè no em va sonar el despertador i vaig fer tard.
Hola jo tambe ting un blog i m'agraderia saber com es posa (Historia,paragraf...)
mira ara tinc els moduls martorell i m'agraderia posar unes fotos que he fet a vilanova sobre trens de rodelies.
mira :http://pol-jo.blogspot.com/
sisplau
Hola!
M'alegro de la vostra visita a terres tarragonines. Podries publicar a la teva web més fotos de les estacions del Priorat i Ebre. Aquella zona és la millor!
Publica un comentari a l'entrada