En primer lloc va parlar el senyor Jordi Julià, director tècnic d'Ifercat. Va exposar que la idea del tren-tram neixia una mica a partir del projecte de l'Eix Transversal Ferroviari, en el qual es veia que amb la nova línia d'altes prestacions (velocitats de l'ordre de 200km/h), els traçats actuals quedaven sense gaire raó de ser i que calia readaptar-los per tal d'integrar-los en la trama urbana sense realitzar grans soterraments i que es reconvertissin a tren-tramvia. D'aquesta manera, el tren-tram serviria per a aportar viatgers al tren de grans prestacions. Això sobretot seria interessant per a la línia Lleida-Cervera-Manresa, si bé estem parlant d'un horitzó temporal a llarg termini. Des d'Ifercat han estudiat la implantació de tren-trams per penetrar a Balaguer, a la línia Anoia dels FGC i als ramals de Súria i Sallent, convertint Manresa-Alta en un nou potent centre intermodal al Bages.
A continuació va parlar Jordi Moltó, alcalde de Sallent, el qual va dir que a Sallent el tren-tram no els sembla malament però que ells prefereixen tenir un tren-tren que els uneixi més ràpid no només a Manresa sinó també amb Barcelona. També comentava la possibilitat de realitzar un aparcament a la zona de la futura estació (que es situaria on avui s'acaba el ramal de mercaderies) i de prolongar-lo cap a Balsareny o Navàs.
Seguidament va fer la seva exposició Jordi Riba, tinent d'alcalde d'Igualada i també representant la comarca de l'Anoia. Els preocupa molt el temps que triguen actualment per anar a Barcelona (84 minuts per fer 56 km) i també, encara que en menor mesura, el pas dels trens pels muncipis i la seva integració urbana. El tren-tram no el volen fins que no tinguin una línia d'altes prestacions que els uneixi amb menys temps amb Martorell i Barcelona.
Finalment, Francisco Medina del Gabinet Gaudí va parlar sobre el sistema ferroviari al Camp de Tarragona. Exposava que ells no tenen tant un problema de falta d'infrastructures sinó de serveis. El tren-tram al Camp seria un mode a desenvolupar per servir zones on no hi ha cobertura mitjançant el ferrocarril, però a dur a terme en una segona fase. Actualment, proposava crear cinc línies de rodalies: 1.Montblanc-Valls-Sant Vicenç de Calders; 2.L'Hospitalet de l'Infant-Tarragona-Vilanova i la Geltrú; 3.Montblanc-Reus-El Vendrell; 4.Flix-Reus-Estació del Camp de Tarragona; 5.Estació del Camp de Tarragona-Reus-Vila-seca-Salou. El tren-tram també serviria a l'estació central de Tarragona, situada al costat de l'aeroport de Reus. Segons va comentar, creia que l'estació de Perafort està condemnada a morir a causa de la seva ubicació en un futur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada