20 d’octubre 2009

Una tarda a Torredembarra

Ahir a la tarda vaig anar a aprofitar el darrer dilluns amb llum fins tard de l'any 2009, ja que el cap de setmana que ve canvien l'hora i es farà fosc bastant més aviat. Vaig anar a Torredembarra, ja que des de l'any 2006 que no hi havia estat i és un lloc amb un trànsit habitual de trens bastant intens entre mercants, trens de mitjana distància i trens de llarga distància. Tot just arribar-hi, a bord d'una 470 en doble amb destinació Tortosa, vaig canviar d'andana ràpidament perquè a Sant Vicenç havia vist un tren portacotxes deixant pas al meu Catalunya Exprés. De fet, la caça seria prou extensa malgrat que els espessos núvols i les quatre gotetes que queien intermitentment feien que hi hagués poca llum. Entre les 16:00 i les 18:45 vaig poder caçar quatre mercants: el portaautos esmentat amb la 269-051, el butaner Granollers-Tarragona amb la 289-039, un tren de balast amb la 333-356 i un Teco amb una altra 269. També vaig caçar trens de llarga distància: l'Alaris amb sèrie 490 i Euromed amb sèrie 101 i 130. No cal dir que també vaig poder veure trens de mitjana distància, amb unitats 440, 470 i 448.
A les 18:47 agafava un Catalunya Exprés que venia de Tortosa i anava amb una mica de retard que circulava en composició simple i ple com un ou. Vaig decidir baixar a Sant Vicenç de Calders i esperar el Catalunya Exprés procedent de Flix, per veure si tenia sort i el feia la 448-028, que és l'única 448 sense reformar que queda circulant i que encara no tinc caçada amb els nous colors de renfe operadora. Mentre vaig esperar uns 20 minuts a Sant Vicenç de Calders, on s'estan canviant els suports de catenària, vaig poder veure com a destacat un Teco remolcat per la 250-023.

La darrera etapa seria anar amb el Catalunya Exprés que venia de Flix i que per desgràcia feia una 470 molt grafitejada que, tot i venir uns minuts tard, va arribar a les 20:09 ben puntual a l'estació de Sants. Donada l'hora, vaig arribar-me amb un R4 a Manresa a Terrassa Est, on faria una foto ben feta de l'habitual Civia del vespre a Terrassa.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Bernat!!! Jo soc un usuari molt habitual de la linea Barcelona-Mora la Nova i et puc dir mes o menys quins tipus de tren passen per la "meva" linea. La gran majoria de trens son 448 reformats, excepte els trens que van i venen de Saragossa,n'hi han 3, 2 que passen al matí i un a la tarda. El de la tarda normalment es servit per material 470 i el segon del matí normalment es servit per la 448.028. Aquest tren surt de l'estació de França a les 8.45 (aprox) justament despres de que surti el Catalan Talgo. I la setmana passada, el divendres vaig agafar aquest tren i vaig anar amb la 448.028. De viatge de tornada no se a quina hora passa. Pero ja ho esbrinaré i t'ho dire. Salut!!!

Frederick Engel ha dit...

Ja sé que no te veure amb el tema, pero la R2 Barcelona - Vilanova i Barcelona-St Vicenç de Calders ha tingut aquest matí uns 20-30 minuts de retard. A més de St Vicenç de Calders - Barcelona ha passat cap a les 12h10 per Gavá (Amb uns quants minuts de retard), ha parat en totes les estacions fins Barcelona Sants on ha acabat recorregut per dedueixo iniciar servei cap a st vicenç i tractar de recuperar la frecuencia habitual. A més dintre dels retards, esperant jo a passeig de Gracia, cap a les 10h per agafar el tren de vilanova per baixar a Viladecans i fer la feina que em tocava fer, ha passat un tren que crec que será un dels nous de mitja distancia, que recorda a una barreja de civia i tren taronja dels que solen estar aparcats a Bellvitge. Vale, ara que he consultat la teva web, son una barreja de civia i 448. A més em sona que posaba mitja distancia pero no estic segur tampoc. Caldrà veure qui el caça. De moment sembla en proves per la linea Portbou-BCN?? Perquè despres ha fet mitja volta i ha anat cap a "Montcada" desde sants. Quan abans anava en direcció oposada.

Frederick Engel ha dit...

Per atropallament mortal a St Feliu en la via direcció Barcelona, els trens del tram Martorell- Barcelona es veuen retardats i reduits a una frequencia de un parell de trens per hora i sentit. Clar que hi ha hagut un altre arrollament mortal a vore del antic baixador de St Ildefons, en la via direcció martorell. Aixó entre 12h30-13h. Ara mateix no sé ben be com segueix el tema.

ABTGM ha dit...

Una cosa... els 101 no s'avien de retirar el 5 d' octubre?