25 de febrer 2007

19 de febrer: veient trens per la línia R2 nord

Dilluns passat vaig aprofitar el dia per anar a veure trens per la línia R2 nord de rodalies, en concret a les estacions de Montmeló, Granollers Nord, Cardedeu i La Llagosta, bàsicament perquè no tenia massa fotos d'aquests punts i així podré augmentar la galeria fotogràfica d'aquestes a trenscat.cat.
A la foto, un tren amb vagons portacotxes buit baixant direcció Mollet al seu pas per Montmeló.

24 de febrer 2007

Les cotxeres del Triangle de TMB

Avui amb la gent del Fòrum del Transport Català hem fet l'esperada visita a les cotxeres del Triangle. Ha estat molt interessant i hem pogut veure de tot, des del 300 fins als 9000 i també algunes sorpreses com vehicles antics per al futur (esperem) museu de la mobilitat. A més, un dels trens que més ha cridat l'atenció ha estat la primera unitat 3000 reformada del metro que ja es troba en un estat molt avançat de canvis. En definitiva, un matí molt ben aprofitat que esperem repetir ben aviat.
A la foto del bloc el metro de la sèrie 300 i el primer 3000 reformat compartint les vies del taller.

23 de febrer 2007

Dia agredolç

Ahir havia decidit anar a fer fotos per la línia de Móra la Nova i més concretament passar-me una bona estona en aquesta estació. Vaig arribar a quarts d'11 del matí i vaig anar fent fotos tranquilament del tren que hi havia allí estacionat (una 448 reformada) i d'un TECO que es va situar en una via d'apartador, en concret a la via 3. Fins aquí cap problema, ja que va arribar el CEX a Zaragoza al qual vaig poder fotografiar. Però aleshores el cap d'estació va venir a increpar-me que si no m'havia presentat, que si havia creuat les vies (quan jo només havia anat per un lateral i per vies que fa segles que no s'utilitzen!) i de males maneres em va dir que només podia fer fotos des de l'andana principal i prou... Com que em vaig disgustar força vaig decidir marxar de l'estació (poques ganes em quedaven d'aguantar aquell home!) . Quan ja anava a marxar, em vaig trobar un home de Móra mateix que es veu que havia col·laborat amb el Manolo Maristany en el llibre "La epopeya de los directos" i que em va recomanar alguns llocs per anar a fer fotos a la línia. Sigui com sigui, em va sentar tan malament la mala llet del cap d'estació que vaig fer un canvi total d'aires i me'n vaig anar cap al sud, amb la idea de potser caçar un sèrie 130 fent proves pel corredor del Mediterrani.
Després d'una bona estona de carretera vaig arribar a Alcalà de Xivert, al País Valencià. L'estació estava tranquila, sense personal, i en només 15 minuts i sense esperar-m'ho perquè hi havia tots els senyals en vermell, arriba un 130 pel costat Vinaròs i s'aparta a la via 4. Tot i que el tren anava ple de personal tècnic ningú em diu absolutament res per estar fent fotos... Aquest tren tan especial fa que el dia se m'alegri i un cop ha passat un Regionl Exprés cap a València decideixo anar més al sud, ja posats, i anar a fer fotos de l'estació de Torreblanca. En aquesta estació tampoc hi ha personal i en l'estona que hi sóc vec passar dos trens de mercaderies. Per aprofitar la tarda, decideixo encara baixar més avall fins a Orpesa del Mar, no sense abans haver vist tota l'especulació urbanística horrible de Marina d'Or... L'estació d'Orpesa en sí no està malament del tot, amb quatre vies amb andana i per on vec passar des d'un Arco a un Euromed, a més d'un tren de mercaderies. Això sí, tots direcció Tarragona curiosament. Finalment, tenint en compte que només em faltava una estació per fotografiar per tenir-les totes de Vinaròs a Castelló, vaig fins a Benicàssim on aprofitant els darrers rajos de sol del dia vec passar un tren de mercaderies, el Regional Exprés València-Barcelona i un Talgo.

Així doncs es pot dir que finalment "gràcies" al cap d'estació de Móra vaig poder veure un 130 per primera vegada en directe.

A la foto del bloc, el Talgo 130 a Alcalà de Xivert.

22 de febrer 2007

Viatge ferroviari a València (2a part)

Després de recórrer de manera frenètica la xarxa de FGV, ara tocava centrar-se en la xarxa de renfe/adif. Primerament, vaig fer una bona estona de sesssió fotogràfica a la bonica estació de València-Estació del Nord. A destacar el vestíbul, amb les seves peculiars taquilles, així com també la façana. Durant l'estona que vaig deambular per allí vaig veure unitats 447, unitats 592 fent serveis de rodalies, un Euromed i un Arco, entre d'altres.
A les 14:35 eixia per la via 6, segons anunciava la característica megafonia de l'estació, un tren de la línia C-6 de rodalies amb destinació Castelló amb el qual aniria fins a València-Font de Sant Lluís. Un cop allí, disposava de 15 minuts fins al proper tren durant els quals vaig poder veure l'enorme platja de vies i dipòsit de l'estació, en les quals destacava una locomotora 254 en reparació; de fet només hi havia la carcassa i posada sobre uns cavallets.

Amb el següent tren em dirigiria fins a Puçol, bàsicament per ser a temps de poder caçar un Alaris de la sèrie 490 per primera vegada. A més, també vaig poder veure un Arco i un Regional Exprés, a més de trens de rodalies de la línia C-6. De Puçol tocava anar fins a Sagunt on veuria trens de rodalies i de mercaderies, a més de l'Euromed i sobretot el T.R.D. València-Teruel-Zaragoza-Huesca, tren que veia per primer cop. Llàstima que l'estació de Sagunt ja no disposi del pas a nivell que tallava les andanes en dos, segur que devia ser molt curiós de veure. A Sagunt també vaig demanar el meu bitllet de tornada, un Sagunt-Terrassa amb un 20% de descompte, bitllet prou curiós. Des d'aquí haig d'agrair l'amabilitat del taquiller, així com també del vigilant de l'estació.

Destacar del servei de rodalies de València que tot està més net i més cuidat que aquí. A la majoria d'estacions s'auncien tots els trens ja amb la nova melodia de renfe i l'interior dels trens duu més senyalètica incorporada amb termòmetres de les línies entre altres.

La darrera etapa per terres valencianes abans d'agafar el Regional Exprés per tornar cap a Catalunya consistia en fer el trajecte Sagunt-Castelló en un altre rodalies. L'estació de Castelló em va decebre molt. Ja me l'esperava més aviat sosa però realment és una mena de nyap ja que només en algunes vies hi ha llum natural mentre que les altres queden molt amagades i fosques. I justament són les vies principals, on paren els trens de Llarga Distància, les pitjor situades. Sigui com sigui, vaig estar-hi poca estona i sobre les 6 de la tarda entrava per la via 5 de Castelló el Regional Exprés València-Barcelona. Un cop acomodat, el trajecte transcorre normalment fins a Torreblanca, on ens avança el Talgo procedent de Lorca. Seguim pujant i a L'Aldea-Amposta comença l'absurd que es podria evitar si s'hagués deixat en servei la línia directa entre Ulldecona i Tortosa. Un cop a L'Aldea tornem enrera fins a Tortosa per tornar a passar pel mateix punt i seguir cap a Barcelona. De fet, es perd ben bé una mitja hora llarga amb tota la operació. Això sí, a Tortosa s'acobla al nostre tren una altra unitat 470 per oferir més places.

Finalment, arribem a Barcelona-Sants amb només 3 minuts de retard sobre l'hora prevista i només em queda enllaçar amb el tren de rodalies de la línia R4 per tornar cap a Terrassa.

A la foto, l'Alaris passant a tota velocitat per Puçol direcció València.

21 de febrer 2007

Viatge ferroviari a València

Ahir vaig fer un viatget ràpid ferroviari a València. La idea va sorgir arran de la oferta de mitjana distància del 20% de descompte, encara que després ho vaig pensar bé i és el mateix descompte que es fa amb el Carnet Jove habitualment. En principi la intenció era baixar i pujar en el Regional Exprés Barcelona-València aprofitant l'estona per fer fotos a Sagunt. Però posats a fer quilòmetres, la primera idea va anar variant passant a poder fer una combinació de ràpida estada per València ciutat i una exploració de la línia entre València i Castelló.
Anem a pams. El dia va començar a Terrassa on vaig sortir amb el tren de les 6:26 per no haver de patir, arribant a Sants sobre les 7:10 del matí. El meu tren sortia a les 8, ja que era l'Arco Garcia Lorca. Em va tocar un seient d'esquena del cotxe mixt cafeteria-turista però almenys estava al costat "bo" on es veu l'altre via en trams de doble via. El tren era força còmode encara que el cotxe en qüestió era una mica estrany en comparació dels cotxes estàndard, en els quals hi havia més sensació d'amplitud. Em va agradar poder anar una estona al vagó de cua veient com marxa la via de sota els peus, una sensació que feia temps que no gaudia. El tren va arribar a València amb uns 8 minuts de retard i immediatament vaig anar a l'assalt del metro.

El metro de València el vaig agafar a l'estació de Xàtiva, que queda just davant de l'estació del Nord d'adif i molt aviat va venir un tren de la sèrie 3900 de la línia 3 amb el qual vaig anar fins a Alameda on vaig baixar per poder admirar l'espectacularitat de l'estació dissenyada per Santiago Calatrava. Destacar en aquesta estació la música ambiental posada a un volum prou alt, com en les altres estacions del metro, no sé si per fer-lo menys trist després del desgraciat accident del juliol del 2006. A continuació, en un altre tren de la línia 3, vaig anar fins a Benimaclet on transbordaria amb la línia 4, el tramvia. En aquesta estació vaig aprofitar per passar a arreplegar coses del centre d'atenció al client. Em va cridar l'atenció un llibret molt vistós amb un "Plá D'Actuació Línia 1" molt bonic en el qual en cap moment es fa menció de l'accident...
El tramvia va arribar en relativament poca estona i en doble composició. Val a dir que creia que s'havia de validar el bitllet a dins el tramvia, com a Barcelona, i no a la parada de manera que vaig anar "il·legal" fins a Pont de Fusta on vaig baixar per fer unes fotos d'una gran estació de via estreta en el passat. El viatge va seguir fins a Empalme; a destacar la lentitud del tramvia en no disposar de prioritat semafòrica enlloc. Un cop a Empalme vaig aprofitar per fer fotos a tot, ja que per allí hi ha el tramvia de la sèrie 3800 (l'estàndard), els tramvies polacs llogats i tota la gamma de trens de la línia 1, les 3600 i 3700. A més, a la sortida de l'estació estan fent un pas sobre una nova ronda de València (suposo) i els trens i tramvies hi circulaven molt lentament. Cal reconèixer que l'estació d'Empalme està muntada com a un punt molt bo d'enllaç entre la línia 1, el tramvia i els autobusos i a més sense barreres tarifàries (encara que ple de validadores, òbviament). Després d'haver gaudit de tot aquest moviment, vaig agafar una unitat 3700 per endinsar-me en el fatídic túnel de la línia 1, encara que òbviament el viatge va transcórrer amb total normalitat i de fet tampoc vaig arribar a passar pel tram "negre". Vaig baixar a Àngel Guimerà i vaig tancar el cercle de nou a Xàtiva, per tornar a sortir a l'estació de renfe.

Per no cansar, seguiré la resta del viatge en un altre post del bloc.

A la foto, una unitat 3600 a Empalme. Segons m'han informat aquests trens deixaran de circular d'aquí un parell de mesos. Molt curiós i "entranyable" el soroll d'aquests trens, semblant als 1000 de TMB però més fort.

17 de febrer 2007

Caçant ànecs entre Borges i Lleida

Ahir divendres havia d'anar a Lleida per dinar amb uns amics però vaig aprofitar el matí per anar a fer quatre fotos del tram de la línia d'alta velocitat entre Lleida i Camp de Tarragona que em faltava, ja que no l'havia pogut fer degut a l'espessa boira que hi havia l'altre cop. No vaig veure res d'especial, només Alvies, AVEs sèrie 102 "ànecs" i l'Altaria Triana. A la foto un dels aneguets sortint de Lleida-Pirineus a través del mític pont sobre el riu Segre.

14 de febrer 2007

Caçant Civia aquest cop a Puigcerdà i La Tor

Avui hem pogut gaudir d'una cacera ferroviària molt excepcional. Es tractava de veure el Civia 463-203 en proves per la línia de Puigcerdà. El tren ha pujat fins a la capital de la Cerdanya i fins i tot ha fet una ràpida incursió a La Tor de Querol.
El dia ha començat a Vic on ens hem trobat amb els altres caçadors. Un cop hem vist passar el Civia per la via 1 a tota velocitat ens hem dirigit cap al nord, però suposant que el tren havia anat molt ràpid i per tant hem arribat fins a Ribes de Freser. Allí sabem que el tren encara és lluny però que arribaria aviat. Dit i fet, vora la 1 del migdia ha aparegut el Civia i ha fet parada i fonda a l'estació fins a les 15:20 quan un cop el tren anterior havia arribat a Puigcerdà el tren disposava de via lliure per ell sol. La persecussió en cotxe no ha estat gaire fructífera ja que el Civia pujava a molt bona velocitat per la línia i només ens l'hem creuat molt fugaçment al pas a nivell de Toses. Finalment hem decidit anar fins a Puigcerdà on un cop arribats en molt poca estona arriba el famós tren i s'estaciona a la via 1. Acabem sabent que seguirà fins a La Tor i el seguim per veure un tren tan especial en una estació internacional compartint vies amb trens de la Sncf. Arribem a temps i malgrat una calamarsada que ha començat a caure hem vist el tren sortir de nou cap a Puigcerdà. Aprofitant l'avinentesa també hem fotografiat una mica el modern AGC de la Sncf allí estacionat i hem tornat cap a Puigcerdà on hem fet fotos del Civia amb més calma. El temps seguia enredat amb calamarsa i pluja i decidim tornar cap al sud però satisfets d'haver pogut veure un tren en proves en aquesta zona pirinenca.

13 de febrer 2007

Buscant Civies entre Cornellà i Molins

Aquest ha estat el meu objectiu aquesta tarda, mentre la llum natural ho ha permès, en la meva primera sortida foto-ferroviària com a enginyer. En primer lloc he anat de Sants a Molins en un tren de la R4 format per una doble composició de 447. Arribat a Molins he vist a la via 3 una 447 que anava a Mataró; no havia tingut sort. En uns 15 minuts havia de venir un altre possible candidat a Civia de la línia R1 però tampoc ha estat Civia sinó una típica 447. Cansat d'esperar he anat cap a Sant Feliu on he esperat el següent candidat que de nou ha estat 447. Després m'he dirigit cap a Sant Joan Despí on finalment sí que he vist la doble composició de Civia de 4+3. Com que sabia que aviat tornaria direcció Mataró l'he esperat a Cornellà, tal com podeu veure a la foto d'avui.

07 de febrer 2007

Ja sóc ETOP!!

No és ben bé una aventura fotogràfica ferroviària això d'avui, però em fa il·lusió posar al meu bloc que ja sóc Enginyer Tècnic d'Obres Públiques!!

03 de febrer 2007

Intens matí ferroviari observant alteracions en el servei

Aquest dissabte al matí es pot considerar que ha estat ben aprofitat. La idea era anar a veure el tall de línia entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf. Sortint de Terrassa amb el tren de les 8:17 hem anat cap a Montcada i pel ramal de les Aigües fins a Sant Andreu Comtal, on excepcional i rarament el tren ha obert portes. La ocasió ha estat aprofitada i hem baixat per no haver d'anar fins a Clot-Aragó i tornar enrera. El motiu era que hi havia ganes de fotografiar el primer tren que baixava de Puigcerdà passant per aquella estació; i a més ho faria a càrrec de la 440-130 de 2 cotxes no reformada en simple, oferint el conjunt l'aspecte d'un tren molt petit. Un cop vist aquest tren (i de passada el Catalan Talgo i el Tren Hotel de París) hem anat cap a Clot-Aragó en el Regional Exprés de Reus per veure trens estranys per les vies 3 i 4 (o sigui els de la línia R4). A continuació hem tornat enrera fins a Montcada Bifurcació, circulant novament pel ramal de les Aigües i ens hem quedat en aquesta estació una bona estona veient l'anar i venir dels trens. Finalment, hem anat fins a Sant Andreu Arenal en un R7 que hi acabava el seu recorregut; més enllà cap tren podia anar-hi.
Com que ahir em van informar que a Mira-sol només es circularia per una sola via durant tot el cap de setmana per les obres del nou vestíbul, he agafat el metro L1 de Fabra i Puig fins a Sagrera on he enllaçat amb la L5; la veritat és que el nou "intercanviador" va prenent forma i comença a fer goig després de totes les obres que encara s'hi fan. Amb un 5000 he anat fins a Diagonal on he agafat el tren fins a Mira-sol, anant per contravia des de la sortida de Sant Cugat i després a Hospital General, des d'on de nou per via contrària he arribat fins a Rubí i Terrassa.

28 de gener 2007

Aigües amunt, aigües avall

Aprofitant el tall del servei entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf per les obres de l'intercanviador de Sagrera del metro, he anat a fotografiar trens de rodalies en servei comercial passant pel ramal de les Aigües. Aquest curt ramal de fet darrerament és força utilitzat ja que a Montcada Bifurcació hi ha una gran base d'estacionament i manteniment de trens. En poc més de dues hores l'he pogut fotografiar de baix a dalt (he començat justament per la bifurcació pròpiament dita de les Aigües, on s'enllaça amb la línia de Girona). Una de les peces més "codiciades" que es poden obtenir en aquest punt és una unitat 440 sense reformar de dos cotxes de la línia de Puigcerdà. En concret he pogut veure dos cops la 440-131 i la 440-130 (que teòricament molt aviat havia de deixar de prestar servei) pel ramal de servei.

25 de gener 2007

Visita de camp ferroviària

Ahir dimecres vam fer una visita de camp per motius laborals per anar a veure les zones per les quals s'està redactant l'estudi informatiu de la Línia Orbital Ferroviària. De moment pocs detalls es poden donar, però el cas és que vaig poder descobrir nous punts per fer fotos de trens la mar d'interessants. Un d'ells és el de la foto que il·lustra aquest text, situat a la línia Papiol-Mollet a l'alçada de Santa Perpètua de Mogoda. En aquest punt el Pla Director d'Infrastructures preveu construir una nova estació de rodalies. Les vistes són magnífiques i amb un tren de mercaderies passant-hi no cal dir que la foto encara seria molt millor!

20 de gener 2007

Més proves de la nova càmera, ara a Viladecans

Seguint les proves de la nova càmera digital, ahir volia anar altre cop a la línia de Vilanova i a un lloc proper a Barcelona per poder veure gran quantitat i varietat de trens circulant i en un lloc que tingués relativament poc fotografiat. Com que de fotos de Bellvitge, El Prat, Gavà, Castelldefels i Platja de Castelldefels ja en tinc una bona col·lecció, vaig anar a Viladecans que era una estació de la qual no en tenia massa cosa. Durant l'hora i mitja que em vaig estar al baixador no hi va haver temps per l'avorriment: trens de rodalies a dojo, trens de mitjana distància, trens de llarg recorregut com l'Alvia, l'Euromed o un Talgo i dos trens de mercaderies. A tot això eren quarts de 5 i vaig decidir anar fins a Bellvitge per fer quatre fotos aprofitant les darreres hores de llum del dia des de la nova passarel·la que han obert prop de l'estació i des de la qual hi ha unes perspectives molt bones del tren i les obres de túnel de la línia d'alta velocitat (LAV). Ja de tornada, vaig poder passar per la nova via d'entrada a Sants, desplaçada per les obres també de la LAV. El què ja no tinc tan clar des del meu punt de vista és que puguin arribar a Barcelona aquest any; possiblement es quedin a El Prat de Llobregat la qual cosa tampoc estaria gens malament si així s'evita fer obres amb presses excessives...

14 de gener 2007

Provant la càmera nova pel Garraf i El Prat

Avui diumenge he anat a fer una ràpida excursió matinal per provar la nova càmera primer a l'estació de Garraf. El perquè de l'elecció ha sigut fàcil tenint en compte que buscava un lloc a prop on hi hagués varietat de circulacions, tot i ser diumenge. Està clar que de trens de mercaderies no en veuria o era poc probable veure'n, tal com ha passat, però de trens de viatgers sí que n'he vist molts, des de variats rodalies fins a trens de mitjana distància i també un Alvia, Talgos i dos Euromeds. Constatar que malhauradament avui he vist molts trens parcial o totalment grafitejats, deixant patent de nou la deixadesa de renfe per cuidar el seu material tot i que evidentment la culpa és dels "individus" per dir-ne d'alguna manera, que propinen els seus atacs sobre els combois.
Un cop ha passat el Talgo Miguel de Unamuno amb els mítics cotxes de Talgo III he anat cap a El Prat de Llobregat, i més en concret al pas a nivell per a vianants que queda, per veure les obres que ja semblen molt avançades. Per rematar la jornada, he anat a El Papiol per observar una mica l'enllaç entre la nova línia de mercaderies fins al Port de Barcelona i la línia de Vilafranca.

13 de gener 2007

Sabadell Sud

Ahir vaig fer una curta visita a Sabadell Sud aprofitant el retorn des de la feina a Barcelona cap a casa a Terrassa i donat que els divendres tinc la tarda lliure. Com que justament a la feina estem treballant en l'estudi informatiu de la Línia Orbital Ferroviària vaig passar per l'estació de Sabadell Sud per tal de veure-la in situ i veure com es podria modificar per donar cabuda a la nova línia, que iniciarà el seu tram entre Sabadell i Granollers en aquesta estació. Aquesta foto està feta amb la càmera "de sempre" ja que la nova encara me l'estic acabant d'estudiar i al ser més grossa doncs diguem que no fa de tan bon portar a la feina o llocs similars.

09 de gener 2007

Estrena de nova càmera de fotos amb la D9 per Montserrat

El passat dia 6 de gener (dia de Reis) estrenava una nova càmera de fotos digital. Per celebrar-ho i provar-la a gust vaig anar al Cremallera de Montserrat amb la sana intenció d'intentar veure la D9 circulant per acostar treballadors a la zona de la famosa esllavissada del passat dia 2 de gener. El cas és que finalment no va córrer però vaig poder fer-li fotos a Monistrol Vila i de color blau, amb els logotips de Vall de Núria. De ben segur que un cop reparada la via anirà ràpidament cap a Martorell per ser pintada amb els colors verds corporatius del Cremallera de Montserrat. A hores d'ara, la línia del Cremallera segueix tallada i hi ha un servei d'autobusos substitutoris que circulen amb un interval de pas aproximat d'1 hora. Entre Monistrol Vila i Monistrol Enllaç un tren fa el servei llançadora.

Tren de Reis a Abrera

Encara que amb una mica de retard, poso la primera foto del 2007 i que correspon al passat 5 de gener. El tren de vapor va tornar a acostar els reis mags d'Orient al Baix Llobregat Nord, encara que enguany en lloc de fer-ho fins a Abrera i Olesa només va arribar a Abrera. La composició estava formada per la locomotora de vapor Monistrol 209 i dos cotxes tipus Martorell. Un cop Ses Majestats van haver baixat del tren la composició va retornar cap al dipòsit de Martorell-Enllaç per descansar després del llarg viatge des de l'Orient.

30 de desembre 2006

Més AVE, Alvia i trens de mercaderies

Ahir divendres vaig acabar de fer el triplet de dies dedicats a recórrer línies de terres tarragonines, amb petites incursions a la demarcació de Lleida. Ja que dijous havia anat en l'AVE de Camp de Tarragona a Lleida Pirineus, ahir volia aprofitar el dia per fer fotos del tren des de fora, encara que la boira em limitava el tram a fotografiar entre l'estació de Camp de Tarragona i la zona de L'Albi, aproximadament. La cosa va començar pels voltants de Montblanc on vaig veure passar un AVE tot i que la meva posició no era la millor i la foto no va quedar massa bé; a més, l'intens fred complicava les coses ja que tots els camps estaven blancs de gebre. Després de pensar una nova ubicació, em vaig desplaçar fins al PAET de L'Espluga de Francolí, on caçaria un Alvia. Des d'aquest punt torno a Montblanc on caço de nou un Alvia en un punt on el tren es veu a venir des de força lluny. Per fotografiar la següent tanda d'AVEs vaig fins a L'Albi on vec un tren que va cap a Camp de Tarragona per a continuació anar al viaducte de Vinaixa (a la foto que veieu) i caçar un altre "ànec". Decideixo tornar cap a la plana de Tarragona i faig foto a l'Altaria Triana (Barcelona-Cádiz) passant per la zona d'Alcover. La següent foto hauria volgut que fos a Camp de Tarragona des de sobre el túnel de Tapioles per veure l'Alvia passant directe per l'estació sense parar-hi; desgraciadament els camins per arribar-hi no són gens fàcils i a més no ho porto estudiat així que després de "perdre'm" per un camp desisteixo. Per caçar l'últim AVE del dia vaig cap a Puigdelfí i fins a un pont que passa sobre la LAV des del qual es veu el viaducte que passa sobre el riu Francolí.
Com que ja estava una mica tip de caçar AVEs i Alvies decideixo anar cap a l'estació de Riudecanyes-Botarell a caçar trens més variats. La primera impressió en arribar a l'estació és el canvi que han fet els entorns; abans s'hi arribava per una carretereta estreta i petita i ara és tot el contrari... el motiu és una nova urbanització que hi ha a la muntanya: l'especulació arriba a tot arreu! Malgrat el "desencís" en la mitja horeta que vaig estar allà semblava l'operació sortida allò: un Catalunya Exprés i dos trens de mercaderies van passar direcció Móra la Nova i un darrer tren va estacionar-se per esperar encreuament. Una delícia aquella línia, però no em vaig quedar més perquè encara volia fotografiar l'intercanviador de Roda de Barà amb l'Alvia que sortia a les 15:30 de Barcelona.
Arribant a Roda em vec un Alvia ja parat allà; vaig pensar que havia anat molt ràpid a fer el trajecte ja que eren les 15:50. Però va resultar que no, que era un Alvia que anava cap a Barcelona que s'havia espatllat i que no remolcarien mitjançant un altre tren igual fins ben bé les 5 de la tarda... En fi, l'Alvia que esperava va passar puntual (suposo) i en un moment per l'intercanviador va fer el canvi d'ample de via per seguir viatge cap a Madrid directe, sense cap parada intermitja. Uns minuts més tard seria l'Altaria Triana procedent de Madrid i Cádiz el que passaria per l'intercanviador. Com que l'Alvia espatllat es va acoblar a l'altre vaig anar a Roda de Mar per intentar caçar-lo passant pel pas a nivell manual però veient que trigava molt vaig desistir; la llum del dia ja no permetia gaires miracles!

28 de desembre 2006

AVE Tarragona!

Avui 28 de desembre, dia dels innocents, he pogut estrenar la nova línia d'alta velocitat entre Camp de Tarragona i Lleida Pirineus a bord d'un AVE sèrie 102. Tot plegat no és cap innocentada i per això poso una foto que ho demostra. Per cert que fer fotos a l'estació del Camp de Tarragona no és gens fàcil i ha calgut mediar amb el personal de seguretat i fins amb la mateixa cap d'estació per poder-ho fer. Malgrat tot, amb una mica d'educació es pot aconseguir tot.
El viatge en AVE de Camp de Tarragona a Lleida es fa realment molt curt (dura uns 30 minuts) i aparentment semblava que passàvem en força ocasions dels 200 km/h previstos inicialment. La comoditat dels trens AVE realment és magnífica tant en classe turista com en preferent, les dues classes que he pogut provar. Imagino que la classe Club també ha de ser còmoda especialment tenint en compte el preu que val.
Un cop a Lleida Pirineus he voltat una estona per l'estació ja que al cap d'una hora i quart ja teníem el tren de tornada cap a Camp de Tarragona. L'estona ha passat ràpid ja que malgrat la boira i l'intens fred que feia (en contrast amb Tarragona) he pogut veure fins a 3 "tamagotxis" o unitats 596, un parell de 470, un Alvia i l'Altaria Triana.
La tornada cap a Camp de Tarragona l'hem fet a tota velocitat arribant puntualíssims a les 14:08 a la via 6 de l'estació.

27 de desembre 2006

A les Terres de l'Ebre viatjant "com un nen"

Torno a escriure el blog després de molts dies de no fer-ho i de que molts us penséssiu que això ja havia mort. Doncs encara no!
Avui, dimecres 27 de desembre la renfe feia una campanya de promoció dels trens de mitjana distància (cosa rara) de manera que presentant un val et feien un descompte del 40% en tots els bitllets i d'aquesta manera es pagava a tarifa infantil. El cas és que no volia desaprofitar l'oferta de cap de les maneres i he decidit baixar a fer una petita cacera cap a les Terres de l'Ebre.
Quan viatjo cap al sud tinc costum d'anar a agafar el tren a l'estació d'origen (sempre i quan no sigui excessivament aviat al matí) i així poder triar un bon lloc. En aquest cas, prendria el Regional Exprés de València que surt a les 9:19 de l'Estació de França.
El dia comença a la taquilla de Terrassa on em venen un bitllet normal de rodalies fins a Barcelona juntament amb un altre amb el 40% de descompte "27 i 28 de desembre" per fer el trajecte Sants - L'Aldea-Amposta. Agafo el tren a les 7:30 que surt de Terrassa i va a L'Hospitalet; avui no va gaire ple, es noten les vacances de Nadal que molts tenim sort de fer. Un cop a Sants vec que podria agafar el Catalunya Exprés anterior que va cap a L'Aldea però ja tenia pensat anar a l'Estació de França i el deixo passar. Ara haig d'esperar un R10 que com de costum acaba passant per la via 7 en lloc de fer-ho per la via 6. A més, amb tan mala fortuna que un minut després havia de sortir un regional a Cervera de la Marenda que primer s'anunciava per la via 7 i finalment per la via 8: els monitors tan de la via 7 com de la 8 anuncien tren a Cervera i com que arriba primer el de la R10 hi ha confusions a dojo, especialment amb els estrangers encara que molts d'ells acabarien a l'Estació de França igualment. Sigui com sigui, arribo a l'Estació en una hora de les millors del dia: hi ha el Catalan Talgo a punt per sortir, arriba el Tren Hotel de París i també marxa un Alvia.
Després de la diversió pujo a la 470 que em durà fins a L'Aldea i que està estacionada a la via 12. El viatge transcorre sense cap novetat destacable; baixa força gent a Port Aventura. Un cop a L'Aldea-Amposta inicio la cacera, esperant poder veure força trens de mercaderies i varietat de material. Finalment per això, només puc caçar els habituals regionals, dos Euromeds, dos Arcos, un Talgo i només un mercaderies... M'esperava tenir una mica més de sort.
Tal com tenia previst, demano novament un bitllet amb descompte i aquest cop me'l fan de "Tarifa 40%" per anar fins a L'Ampolla-Perelló-Deltebre. En aquesta estació poc moviment viuria en l'hora i tres quarts de ser-hi: dos regionals (els que agafaria), un comboi de via i obres i el talgo Mare Nostrum que passa a més de 200 km/h pel baixador; és una cosa que impressiona bastant.
Per no seguir-me "avorrint" decideixo agafar novament el tren però per baixar fins a Tortosa, aquest cop amb tarifa de nen autèntica. A la capital del Baix Ebre en els escassos deu minuts que tindria fins a la sortida del tren de tornada només podria aprofitar-los per comprar el bitllet directe Tortosa-Terrassa amb "Tarifa 40%". El viatge de tornada en la 448 reformada com de costum en aquests trens és una delícia, els millors trens de regionals sens dubte.