19 de setembre 2006

La DM6 ja és al Cremallera de Núria

No m'extendré gaire en el meu bloc d'avui. Simplement comentar que he tingut la oportunitat d'acudir a un fet històric en la línia del Cremallera de Núria com és l'arribada d'una nova locomotora. En aquest cas, es tracta de la DM6, que va operar al Cremallera de Montserrat entre l'any 2004 i l'any 2006. Com que a la línia del Bages la locomotora no ha de prestar gaires serveis, FGC va decidir fer un intercanvi de locomotores auxiliars dièsel. D'aquesta manera, la DM6 (que està pràcticament nova), passa a la línia del Cremallera de Núria on se li donarà un ús més intensiu mentre que la D9 del Cremallera de Núria passarà al Cremallera de Montserrat, on li espera un ús menys intens.

El transport de la DM6 per carretera des del dipòsit de Martorell-Enllaç s'ha fet amb un camió gòndola de l'empresa Francesc Güell de Vic, transport realitzat en dues jornades degut a problemes en el moment de la càrrega. Avui dia 19 a les 12:50 es tallava temporalment la línia entre Ribes-Vila i Ribes-Enllaç, desplaçant-se la catenària al punt on s'encarrilaria la DM6, que és just a la sortida de l'estació de Ribes-Vila. Una potent grua elevaria la locomotora fins a la via, on s'ha encarrilat molt ràpidament i sense cap mena de problema. A partir d'ara, aquesta es troba als tallers per a la seva posta a punt i posteriors proves en línia.

1 comentari:

Anònim ha dit...

A la imatge, aquesta locomotora sembla de joguina :·). El cremallera de Montserrat te molt poc moviment de locomotores, i es una llastima que no tingui algún vagó habilitat per poder fer un viatge en tren especial, ja que desgraciadament han fet de dos vagons de passatgers, dos vagons sense finestres, lletjos, i per eines, es uñna llastima...