04 de maig 2007

Viatge a Bilbo. Primer dia: Euskotran

Aquest passat pont de l'1 de maig l'he passat juntament amb la meva xicota a Euskadi i més en concret a Bilbo. Des d'aquí agrair-li l'enorme paciència que ha tingut amb mi i les meves "neures ferroviàries" que a Bilbo costaven de reprimir. I és que a Bilbo hi conviuen moltes companyies ferroviàries: renfe, FEVE, Euskotren, metrobilbao i el tramvia. I a més també hi ha el funicular d'Artxanda...!
El primer dia que vam passar a Bilbo (dissabte 28 d'abril) ferroviàriament es podria dir que va ser el dia del tramvia, ja que de fet va ser l'únic transport que vam agafar. El tramvia de Bilbo té un disseny molt especial sobretot pel què fa al frontal, que peculiarment m'agrada molt. Té una amplada de via de 1,00 metre per tal que sigui compatible amb la resta de xarxa de la zona (excepte les línies d'adif òbviament). El tramvia circula per plataforma reservada i queda perfectament integrat i fins i tot dóna un punt extra de bellesa a la zona del Guggenheim o a prop de l'estadi de San Mamés. Però per mi el millor del tramvia de Bilbo és el seu pas pels carrers més cèntrics de la ciutat. Allí és on et dóna l'agradable sensació que el tramvia hi ha estat present des de sempre i que està integradíssim en l'entorn. L'única pega del pas del tramvia pel centre és la via única que fa que l'interval de pas mínim entre combois sigui d'uns 10 minuts.

A la foto un tramvia al pont de l'Arenal amb l'estació de Bilbo-Concordia al fons, del ferrocarril de via estreta de Bilbo a Santander, actualment de FEVE.