09 de novembre 2007

Viatge a París. Més metro, RER i tramvia!

El darrer dia sencer d'estada a París va ser ben complet pel què fa a desplaçaments ferroviaris entre els diversos llocs turístics als que vam estar. El dia començava a la "nostra" parada de Boissière de la línia 6, des d'on aniríem fins a Charles de Gaulle-Étoile per veure el famós Arc de Triomf. Una passejadeta pels Champs Elysées i una visita als Invalides, on hi ha la tomba de Napoleó, per tornar a agafar de nou el metro a École Militaire, en concret la línia 8. A La Motte Picquet-Grenelle canviem a la línia 6 després de recórrer un complicat entramat de passadissos. La línia 6 en aquest punt va en superfície mitjançant un viaducte. Baixem a Bir-Hakeim, l'estació de metro més propera a la Torre Eiffel, i anem a peu pel pont del mateix nom per poder fer la foto que il·lustra aquesta entrada del bloc. Agafem de nou la línia 6 a Passy i ens dirigim de nou a Charles de Gaulle-Étoile on canviem el RER A per anar fins a La Defénse. No hi havia cap més alternativa per anar a la zona moderna de la ciutat ja que la línia 1 es trobava tallada des de Charles de Gaulle-Étoile fins a La Defénse de l'1 al 4 de novembre per obres.

Sortim de l'estació, on també hi ha un centre comercial integrat i veiem el famós Grande Arche. Ja després de dinar anem a mirar el tramvia, la línia T2, que a La Defénse arriba soterrat en una andana que aparentment és més de tren de rodalies que una altra cosa. Arriba un dels tramvies, del model Citadis, que ja tenim ben coneguts a Barcelona. Agafem el tramvia i anem fins a Musée de Sèvres, tota l'estona sobre plataforma 100% ferroviària i amb creuaments a diferents nivells amb els vials. De fet és més com un tren-tram que de fet fins i tot podria ser una línia més del RER. Per agafar el metro creuem el riu Sena per un pont i baixem a la parada de Pont de Sèvres, un dels extrems de la línia 9. Farem una bona tirada per aquesta línia fins a Saint-Agustin, on canviarem a la línia 14 que inicia trajecte a Saint-Lazare. La línia 14 és la línia més nova del metro de París i funciona de manera totalment automàtica sense conductor, disposant de mampares a les andanes, tal com passarà aquí algun dia amb la línia 9 del metro de Barcelona. Anem fins a Châtelet veient la vista frontal del trajecte comodament asseguts, ja que no hi ha cabina de conducció.


Després de fer una volteta per Les Halles, agafem el RER B a Châtelet-Les Halles, estació amb un volum de viatgers molt important que col·lapsen els accessos, molt possiblement per ser dissabte a la tarda quan molta gent surt a passejar i comprar pel centre de París. L'estació disposa, com totes les del RER, d'andanes llarguíssimes i trens tant llargs com aquestes, que poden ser de 4 o 5 cotxes, d'un o dos pisos i en doble composició! Amb el RER B anem fins a St Michel-Notre Dame, on canviem al RER C per anar fins a Champ de Mars-Tour Eiffel per tornar a veure el magnífic símbol de París amb la seva il·luminació nocturna.

1 comentari:

Xavi ha dit...

Pel que veig el temps no va acompanyar gaire... A mi aquestes vacances també m'ha passat quelcom semblant i he tingut que fer més d'una foto sota la pluja o amb molt poca llum.