03 de desembre 2007

Primer laborable línia de Vilanova reestablerta 100%

Avui he anat a provar la "normalitat" a la línia R2 sud. En concret he agafat un tren fins a Gavà des de Passeig de Gràcia, comprovant que els trens amb destinació Sant Vicenç de Calders segueixen sent directes entre Sants i Gavà. El viatge ha transcorregut sense novetat, observant entre Can Tunis i el riu Llobregat com s'ha estès ja bona part de la via de la LAV i també es comença a observar la futura connexió al nou centre de manteniment de Can Tunis.

Un cop a Gavà el primer que he hagut de fer és obrir-me pas entre els 20 o 30 informadors que devien haver-hi per les andanes!! Era una cosa absolutament exagerada tot i que de fet es notava que tot estava encara a punt per si fallava de nou la cosa ja que el carrer era ple d'autocars buits, les carpes encara estaven muntades i fins i tot hi havia encara un rètol que deia "et podem convidar a un cafè?"... Entre tanta marea groga amb la "i" penjada a l'esquena que no sempre ve a ser d'informador útil justament me n'he anat a un dels extrems de l'andana central per començar a caçar trens que feia molt temps que no passaven per la línia com són els trens de mitjana distància servits per unitats 440, 444, 470 i 448 i també trens de llarga distància com Euromeds, Alvies i Talgos. M'hi he estat fins que la claror ja no donava més de sí (o sigui fins les 5 de la tarda) ja que el mes de desembre mes és el que té, has de plegar d'hora.


Tornant cap a Barcelona destacar que per Bellvitge els trens que van cap a la ciutat comtal no passen per la via 2 sinó per la via 0. El què em pregunto és on estacionen els trens de mitjana distància procedents de la línia de Girona que abans usaven aquesta via... Per cert que he anat amb el R2 fins a Montcada i Reixac i puc dir que es triga una mica menys a creuar Barcelona via Passeig de Gràcia que via Plaça Catalunya des de Sants, ja que a l'estació central hem entrat en paral·lel amb un R7 a Martorell i just després de caminar de Montcada i Reixac (línia R2) fins a Montcada i Reixac-Manresa ha arribat el R7 en qüestió.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo ho vaig poder comprovar amb un R1 destinació Molins i un R2 destinació Vilanova entre Clot i Sants. Un amic meu va anar per Pl Catalunya i jo per Passeig de Gràcia, i jo vaig arribar abans. Es comprensible perquè els de la R1 han de fer dues parades intermitges i els R2 només una!

Anònim ha dit...

Jo vaig anar dissabte mateix des de Port Aventura fins a Sants, amb els dits creuats perquè era conscient que era el dia de l'estrena. De tota manera, em sorpren que no t'hagis donat conta de... la tremenda suavitat que agafa el tren en passar per Bellvitge!! Quan gira i travessa el barri de Sta Eulàlia de l'Hospitalet ja tornen els clàsics cotocloc-cotocloc. Però a Bellvitge la via va suau com una carretera nova.
Salutacions,