04 d’agost 2008

Explorant la Franja. Nonasp, Favara i Casp

Avui hem anat a explorar les terres de la Franja de Ponent a la línia de Móra i Casp abans de que demà comenci el "gran" festival de trens de llarga distància desviats per aquesta línia. La ruta l'hem iniciat a Nonasp on el cap d'estació ens ha dit que no hi hauria cap tren fins al cap de ben bé 2 hores, ja que durant el matí és la franja en la que no circulen trens i aprofiten per fer manteniment a la línia. Com que la intenció era caçar el tren de viatgers a Favara de Matarranya, que era el proper que passava, hem anat cap a aquesta estació formada avui dia només per dues vies però remodelada recentment. Encara hi ha cap d'estació (per poc temps) i hem tingut una mica de conversa amb ell. A Favara hem pogut veure una 444 (sempre és més agraït veure això que una 448 per un aficionat) fent el CEX Barcelona-Zaragoza. De Favara hem anat ja fins a Casp on hem pogut veure l'encreuament d'un carboner Tarragona-Samper i un CEX Zaragoza-Barcelona servit per una 448R. Després de dinar i veient que per Casp no hi havia moviment, hem decidit tornar a Nonasp on el cap d'estació ens ha dit que podríem veure un mercant en uns 20-25 minuts. I al cap d'una calurosíssima mitja hora llarga ha passat no un, sinó dos mercants que s'han encreuat a l'estació, tal com podeu veure a la foto que il·lustra el bloc. I al cap de poca estona hem tingut de propina un carboner circulant direcció Reus. Una bona jornada ferroviària malgrat la fortíssima calor que feia i sempre en bona companyia.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

bernat, quins trens de passatgers desviaran per aquesta línia? pensava que amb l´ave, cada vegada anaven a menys.
recaets, david dénia

Bernat Borràs ha dit...

Es desvien els trens que encara van per línia convencional per Lleida: els Estrella Pío Baroja i Galicia i els Talgos Unamuno i Finisterre/Covadonga.