19 de novembre 2008
Passeig de Gràcia una mica més "accessible"
Avui he passat per Passeig de Gràcia per veure la mesura provisional que han muntat per solucionar el problema del desnivell entre els trens i les andanes. S'han col·locat uns entarimats a cada andana que ocupen potser el 60% d'aquesta (la longitud justa per a una composició doble de 447) i que ha permès situar-la a una alçada adequada per poder accedir als trens, especialment als Civia als quals calia saber fer alpinisme per pujar-hi... No obstant, l'andana aixecada l'han situat al costat Clot/Estació de França, de manera que els viatgers es veuen obligats a córrer un bon sprint per poder agafar el tren a temps, ja que l'accés principal des de Passeig de Gràcia queda a l'altre extrem. Per sort la majoria de gent ja es situa al tram elevat però no estaria de més col·locar senyalització més evident del nou punt de parada dels trens, tenint en compte que l'estació l'utilitzen molts foranis. Durant l'estona que he estat a l'estació no he vist gaire varietat, 440, 447, 451, 448 i Civies. Aquests darrers tot i que deien que un cop haguessin "solucionat" les andanes de Passeig de Gràcia tornarien a la R2 de moment només van per la R10 a l'Aeroport. Comentar també que ja hi ha els suports col·locats per a la instal·lació de catenària rígida. De tota manera, ja que hi estaven posats crec que no hauria estat massa complicat estendre l'elevació de l'andana a tota la longitud ja que es pot solucionar l'accés als locals existents a l'andana amb rampes o graons. Ara bé, el què cal definitivament és una remodelació integral que doti l'estació d'ascensors i un sanejament general per posar-la al dia.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
3 comentaris:
Una estació ben fastigosa, els túnels d'accés semblen dissenyats per un arquitecte begut, però el pitjor és la deixadesa i la merda d'il·luminació que li dóna un ambient molt... Renfe. Com amb la mitja reforma d'Arc de Triomf vaja.
heee!, Bernat. A que no saps quantes vies tenia l'estacio de Els Monjos?
Fa poc, l'estació de Mongat Nord (línia del Maresme) també disposa d'un d'aquests accessos improvisats. Una pena de deixadesa de les estacions per part d'ADIF i RENFE, vaja.
Publica un comentari a l'entrada