27 d’agost 2009

Un darrer matí de vacances ferroviàries (II)

Dimarts al matí vaig seguir la meva excursió anant cap a la nova estació de Sant Cugat-Volpelleres (al final es veu que no serà ni Vulpalleres ni Vullpalleres) que està en construcció. Des del mes de juny s'hi està circulant en via única per el canvi de la rasant de la línia que s'hi està efectuant en aquest punt. En primer lloc es va reperfilar la via 2 i actualment s'està refent la via 1. D'aquesta manera es poden veure els trens que van cap a Sabadell circulant per via contrària a l'habitual.
Finalment, vaig anar cap a Castellbisbal, on em vaig situar molt a prop de la boca est del túnel de Castellbisbal de la xarxa de via ampla amb l'esperança de veure algun tren de mercaderies com el TMD de FGC o alguna locomotra d'alguna operadora privada. Durant el parell d'horetes que vaig estar-hi vaig poder veure fins a quatre mercants, a més de les innumerables unitats 447. Els mercants més destacables van ser un Teco circulant direcció sud remolcat per la 253-017 i més tard la 250-006 amb un altre Teco en la mateixa direcció.

La darrera etapa de la sortida matinal va ser una frustrada caça del tren de la Seat de FGC de via mètrica del migdia, que molt probablement no va circular i si va fer-ho va ser totalment fora de l'horari habitual.