Però com a primera entrada poso una foto del Leonardo Exprés, tren que uneix l'aeroport de Roma Fiumicino amb l'estació de Roma Termini en un servei directe non-stop però que se'l fan pagar a un elevat preu (11,00 euros per persona!). També hi ha un tren que para a totes les estacions però que deixa a altres estacions de Roma i no a Termini, que és on havíem d'anar.
La línia de Fiumicino a Roma Termini és tota de doble via sense passos a nivell. La composició del Leonardo Exprés és de cotxes convencionals amb locomotora elèctrica en composició push-pull. Els cotxes són tipus "Estrella" que en diríem aquí, amb portes automàtiques només als extrems per les quals costa bastant pujar i baixar maletes. Als extrems dels cotxes hi ha salons tipus compartiment amb 3 seients cara a cara i passadís lateral i la part central dels cotxes és en disposició clàssica tertúlia de 2+2. Hi ha diversos espais per col·locar-hi les maletes això sí. Els trens en general es veuen una mica deixats (brutots) i amb grafitis, potser fins i tot en alguns casos més que aquí, que ja és dir.
A l'estació de Roma Termini el tren ens deixa a les vies exteriors a l'estació i hem de fer una llarga caminada abans no sortim de l'estació, que és una gran estació terme a l'aire lliure.
A la foto del bloc el Leonardo Exprés a l'estació de l'aeroport de Roma Fiumicino.
3 comentaris:
Molt interessant. Veig que va anar bé.
Aquestes locomotores, crec recordar que també remolquen un tren anomenat ''vivalto'' de 2 pisos.
Salutacions.
Veig que has gaudit del viatjet, ja et tocava reposar. Vinga, ja seguiras exposant. Entre tant aqui sobrevivint als talls ferroviaris que encara permaneixen.
mira que trobo lletjos els trens italians, i sobre tot em sorpren com trens nous que circulen a altes velocitats, portin pantografs romboidals, com portaven els automotors navals.
Publica un comentari a l'entrada