17 de setembre 2006

Garrafeta per vies FGC

Avui ha estat un dia complet. El 16 de setembre de 2006 tornava a pujar un tren a La Pobla de Segur després de molt temps de no fer-ho i de fet era el primer cop que un tren turístic d'ARMF circulava sobre vies de FGC. La jornada de caça avui no ha estat en solitari ja que m'ha acompanyat el meu pare. Tot ha començat amb l'arribada en cotxe a l'estació de Lleida (o Lleida-Pirineus) vora les 10 del matí per tal de poder veure la preparació de la sortida del tren turístic (o xarter que en diuen els d'adif) que entre Lleida i Balaguer circularia en doble tracció encapçalada per la Garrafeta, seguida per la locomotora dièsel 10817 (YeYe) i quatre cotxes de viatgers plens de gent al complet.
Després d'esmorzar a la cafeteria de l'estació i veure un parell d'Alvies i maniobres d'un "Superman" ha arribat la composició en qüestió que s'ha estacionat a la via 6. L'expectació era màxima, i a mesura que arribaven els viatgers tothom es volia fer una foto al costat de l'enginy de vapor. Abans que sortís el tren de Lleida ja hem anat cap a Balaguer, perquè no volíem perdre'ns les petites maniobres de canvi de tracció, a més de veure el tren amb els mítics senyals mecànics. El tren ha sortit de Lleida a les 11 del matí i ha arribat a Balaguer uns 35 minuts més tard, on força gent l'esperàvem a l'andana per fotografiar-lo. La gentada que hi havia fent fotos era notable tot i que per sort ningú ens ha recriminat que féssim fotos, com tantes altres vegades passa... Un cop la Garrafeta s'ha desenganxat i maniobrat ha sortit el tren remolcat ara ja només per la YeYe i una mica més tard la vaporosa ha sortit aïllada cap al seu dipòsit a Lleida. Seguidament hem anat en cotxe per la interminable carretera de Camarasa cap a Tremp, on volíem agafar el tren regular fins a Cellers per treure'ns el "mono" de recórrer un tram de línia. El tren havia de passar a les 13:10 per la capital del Pallars Jussà però no venia. Pensem que no pot trigar però quan menys ens ho esperàvem ha passat el tren especial amb la YeYe encara cap a La Pobla (i eren ja les 13:15!). Tots els viatgers s'han quedat estupefactes a l'andana ja que això suposava que el tren regular encara trigaria més de 30 minuts en passar. I de fet no ha estat fins les 13:50 que ha arribat el "Superman" que anava a Lleida. El viatge fins a Cellers-Llimiana molt suau i curt, tot i que el tren sembla que encara no acaba de treure el màxim profit de la nova infrastructura, almenys de moment. A Cellers-Llimiana hem fet un bon àpat al conegut alberg que hi ha al mateix edifici de l'estació: bon menjar a bon preu, val la pena, i fins i tot tenen un menú per a vegetarians! El tren direcció La Pobla havia de passar les 15:07 però com que s'han acumulat retards, ha acabat passant a les 15:41. Hem anat fins a Tremp on hem fet el canvi modal al nostre cotxe per anar fins a La Pobla de Segur on encara hem tingut temps de veure arribar el mateix tren en el que havíem pujat poc abans. De passada hem aprofitat per fotografiar la composició històrica amb la YeYe estacionada a la via 1.
Ja de lenta tornada, hem aprofitat per fotografiar Àger (que tinc pendent de fer amb un tren passant-hi, i això que és un indret realment espectacular), Térmens i Alcoletge. Ja que hi érem posats, hem fotografiat l'estació del Pla de Vilanoveta, que diuen que havia prestat servei de viatgers, tot i que ara no és més que una platja de vies de mercaderies. El viatge ha seguit cap a Puigverd, on preteníem fer fotos de l'Alvia passant per l'intercanviador d'ample. Un inoportú tren de mercaderies s'ha interposat entre el nostre punt de mira i l'Alvia, de manera que ens hem quedat amb les ganes. I ja per rematar la jornada hem passat per Calaf, per veure com estava el tall de línia. Dues coses a constatar: l'estació es trobava totalment a les fosques i només tenia encés l'indicador de propers trens d'adif. L'altre és que la megafonia és una mica massa insistent i no para d'anunciar coses a tort i a dret, potser massa i tot! Hem vist una 440R procedent de Barcelona que ha arribat a Calaf i ha fet la inversió de marxa, sortint al cap de 5 minuts de nou cap a la capital catalana.

A la foto, la Garrafeta ja desacoblada del tren especial amb el senyal mecànic de sortida de Balaguer pel costat La Pobla tancat, ja que la locomotora estava en règim de maniobres. Els propers dies hi haurà més fotos d'aquest farcit dia.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

GENIALLLLLLLLLL! VOLEM FOTOS :D MOLTES FOTOS! ETS EL REI

Jordi Freixas ha dit...

M'ha cridat l'atenció aquest detall:

"...però com que s'han acumulat retards..."

M'ha cridat l'atenció ja que, tractant-se d'una línia per on només hi passen set trens al dia (tres de Balaguer en amunt), ja té collons que per un tren més que hi circuli (tot i tinguent en compte que és un tren turístic, que hagi de fer maniobres poc habituals en aquesta línia).

I sobre tot el seguit de fotos que has fet, Bernat... què t'he dir, jejejeje... QUE LES PENGIS JA!!! :P :P :P :P

Au, salut!