30 de desembre 2006

Més AVE, Alvia i trens de mercaderies

Ahir divendres vaig acabar de fer el triplet de dies dedicats a recórrer línies de terres tarragonines, amb petites incursions a la demarcació de Lleida. Ja que dijous havia anat en l'AVE de Camp de Tarragona a Lleida Pirineus, ahir volia aprofitar el dia per fer fotos del tren des de fora, encara que la boira em limitava el tram a fotografiar entre l'estació de Camp de Tarragona i la zona de L'Albi, aproximadament. La cosa va començar pels voltants de Montblanc on vaig veure passar un AVE tot i que la meva posició no era la millor i la foto no va quedar massa bé; a més, l'intens fred complicava les coses ja que tots els camps estaven blancs de gebre. Després de pensar una nova ubicació, em vaig desplaçar fins al PAET de L'Espluga de Francolí, on caçaria un Alvia. Des d'aquest punt torno a Montblanc on caço de nou un Alvia en un punt on el tren es veu a venir des de força lluny. Per fotografiar la següent tanda d'AVEs vaig fins a L'Albi on vec un tren que va cap a Camp de Tarragona per a continuació anar al viaducte de Vinaixa (a la foto que veieu) i caçar un altre "ànec". Decideixo tornar cap a la plana de Tarragona i faig foto a l'Altaria Triana (Barcelona-Cádiz) passant per la zona d'Alcover. La següent foto hauria volgut que fos a Camp de Tarragona des de sobre el túnel de Tapioles per veure l'Alvia passant directe per l'estació sense parar-hi; desgraciadament els camins per arribar-hi no són gens fàcils i a més no ho porto estudiat així que després de "perdre'm" per un camp desisteixo. Per caçar l'últim AVE del dia vaig cap a Puigdelfí i fins a un pont que passa sobre la LAV des del qual es veu el viaducte que passa sobre el riu Francolí.
Com que ja estava una mica tip de caçar AVEs i Alvies decideixo anar cap a l'estació de Riudecanyes-Botarell a caçar trens més variats. La primera impressió en arribar a l'estació és el canvi que han fet els entorns; abans s'hi arribava per una carretereta estreta i petita i ara és tot el contrari... el motiu és una nova urbanització que hi ha a la muntanya: l'especulació arriba a tot arreu! Malgrat el "desencís" en la mitja horeta que vaig estar allà semblava l'operació sortida allò: un Catalunya Exprés i dos trens de mercaderies van passar direcció Móra la Nova i un darrer tren va estacionar-se per esperar encreuament. Una delícia aquella línia, però no em vaig quedar més perquè encara volia fotografiar l'intercanviador de Roda de Barà amb l'Alvia que sortia a les 15:30 de Barcelona.
Arribant a Roda em vec un Alvia ja parat allà; vaig pensar que havia anat molt ràpid a fer el trajecte ja que eren les 15:50. Però va resultar que no, que era un Alvia que anava cap a Barcelona que s'havia espatllat i que no remolcarien mitjançant un altre tren igual fins ben bé les 5 de la tarda... En fi, l'Alvia que esperava va passar puntual (suposo) i en un moment per l'intercanviador va fer el canvi d'ample de via per seguir viatge cap a Madrid directe, sense cap parada intermitja. Uns minuts més tard seria l'Altaria Triana procedent de Madrid i Cádiz el que passaria per l'intercanviador. Com que l'Alvia espatllat es va acoblar a l'altre vaig anar a Roda de Mar per intentar caçar-lo passant pel pas a nivell manual però veient que trigava molt vaig desistir; la llum del dia ja no permetia gaires miracles!