23 de febrer 2007

Dia agredolç

Ahir havia decidit anar a fer fotos per la línia de Móra la Nova i més concretament passar-me una bona estona en aquesta estació. Vaig arribar a quarts d'11 del matí i vaig anar fent fotos tranquilament del tren que hi havia allí estacionat (una 448 reformada) i d'un TECO que es va situar en una via d'apartador, en concret a la via 3. Fins aquí cap problema, ja que va arribar el CEX a Zaragoza al qual vaig poder fotografiar. Però aleshores el cap d'estació va venir a increpar-me que si no m'havia presentat, que si havia creuat les vies (quan jo només havia anat per un lateral i per vies que fa segles que no s'utilitzen!) i de males maneres em va dir que només podia fer fotos des de l'andana principal i prou... Com que em vaig disgustar força vaig decidir marxar de l'estació (poques ganes em quedaven d'aguantar aquell home!) . Quan ja anava a marxar, em vaig trobar un home de Móra mateix que es veu que havia col·laborat amb el Manolo Maristany en el llibre "La epopeya de los directos" i que em va recomanar alguns llocs per anar a fer fotos a la línia. Sigui com sigui, em va sentar tan malament la mala llet del cap d'estació que vaig fer un canvi total d'aires i me'n vaig anar cap al sud, amb la idea de potser caçar un sèrie 130 fent proves pel corredor del Mediterrani.
Després d'una bona estona de carretera vaig arribar a Alcalà de Xivert, al País Valencià. L'estació estava tranquila, sense personal, i en només 15 minuts i sense esperar-m'ho perquè hi havia tots els senyals en vermell, arriba un 130 pel costat Vinaròs i s'aparta a la via 4. Tot i que el tren anava ple de personal tècnic ningú em diu absolutament res per estar fent fotos... Aquest tren tan especial fa que el dia se m'alegri i un cop ha passat un Regionl Exprés cap a València decideixo anar més al sud, ja posats, i anar a fer fotos de l'estació de Torreblanca. En aquesta estació tampoc hi ha personal i en l'estona que hi sóc vec passar dos trens de mercaderies. Per aprofitar la tarda, decideixo encara baixar més avall fins a Orpesa del Mar, no sense abans haver vist tota l'especulació urbanística horrible de Marina d'Or... L'estació d'Orpesa en sí no està malament del tot, amb quatre vies amb andana i per on vec passar des d'un Arco a un Euromed, a més d'un tren de mercaderies. Això sí, tots direcció Tarragona curiosament. Finalment, tenint en compte que només em faltava una estació per fotografiar per tenir-les totes de Vinaròs a Castelló, vaig fins a Benicàssim on aprofitant els darrers rajos de sol del dia vec passar un tren de mercaderies, el Regional Exprés València-Barcelona i un Talgo.

Així doncs es pot dir que finalment "gràcies" al cap d'estació de Móra vaig poder veure un 130 per primera vegada en directe.

A la foto del bloc, el Talgo 130 a Alcalà de Xivert.