19 de juliol 2007

Altre cop a Barcelona Sants per noves vies 9-10-11

Avui sortint de la feina he fet una escapadeta a Sants per veure els trens passant per les noves vies 9, 10 i 11. De fet Sants és notícia constant, amb permís de la Sagrada Família, on alguns sembla que tinguin ganes que realment passi alguna cosa quan facin el túnel sobretot veient certs vídeos pel youtube...
El viatge a Sants l'he fet des de Passeig de Gràcia on l'andana estava especialment col·lapsada de gent i hi havia un Catalunya Exprés que anava a Tortosa parat. De la manera que he pogut he arribat fins al tren i hi he pujat, ja que de fet per anar fins a Sants tampoc importa gaire el bitllet que un porti. A Sants hem arribat per la via 9. Les tres noves vies posades en servei són del mateix estil que les vies 12, 13 i 14 que es van estrenar no fa massa temps. La veritat és que tot i que l'estació segueix sent no gaire maca, la millor il·luminació i el dissimulament de les columnes dóna una impressió més bona. Pel què he vist s'han organitzat les circulacions per aquestes vies de la següent manera: per les vies 9 i 10 hi passen indistintament els trens de rodalies i mitjana distància que van cap al sud, i també hi arriben els Catalunya Exprés i Regionals des de Girona. En general sembla que la via 10 té més preferència d'ús. Per baixar a aquesta andana al vestíbul hi ha un conjunt de barreres tarifàries que serveixen únicament aquesta zona. Per les vies 11 i 12 hi circulen els trens de llarga distància, per la 11 els que van cap al sud i per la 12 els que van direcció Passeig de Gràcia o que finalitzen a Sants. Per accedir a aquestes vies hi ha un control d'equipatges situat al vestíbul; suposo que els del PP de Barcelona s'hauran quedat tranquils perquè això que no hi hagués control pels trens de llarg recorregut es veu que els inquietava molt... potser algú els hauria de dir que a Tarragona, per exemple, no hi ha control de cap tipus o que els viatgers que van en rodalies i regionals també haurien de tenir dret a viatjar segurs. Tornant al tema de circulacions, finalment per les vies 13 i 14 hi circulen indistintament els trens de rodalies i mitjana distància que s'encaminen cap al Passeig de Gràcia.
Ara només faltarà per traslladar les vies 1 i 2 a les vies 7 i 8 i ja tindran "via lliure" per provar de fer arribar la línia d'alta velocitat el desembre d'aquest mateix any.

4 comentaris:

Subwayworld ha dit...

Avui he pasat per Sants i he baixa a aquesta estció per fer-hi fotos de l'exterior d'aquesta. Tot esta axecat, ple de pols. He agafat un 451 des de Dt. Andreu Comtal i just el anterior tren que ha sortit de l'estació de l'hospitalet a Reus, quan el meu rodalies ha aribat, encara estava estacionat a Sants. La gent cridava i es queixaba de la situació que s'està produint a l'estació barcelonina. La meva pregunta és: per que tot el que va sobre vies i posa RENFE ha de passar per Sants?

Bernat sento promocionar-me però...
Visita: www.subwayworld.galeon.com

Subwayworld ha dit...

Perdoneu però el regional a Reus no ha sortit de l'hospitalet sinó de Sant Andreu Comtal servit per una 440R amb colors de rodalies.

Jordi Freixas ha dit...

L'VE no arribarà al Desembre ni de conya.

subwayworld ha dit...

Jo penso el mateix que en Jordi. Es impossible que pugui arribar amb tot el merder que hi ha a Sants. Fins hi tot diria que al desembre no estarà en servei ni l'estació El Prat.