07 d’agost 2007

A El Vendrell i Sant Sadurní d'Anoia

Aquesta tarda he anat a una de les estacions que d'alguna manera passen una mica desapercebudes a la xarxa ferroviària catalana, com és l'estació de El Vendrell. Dic que passa desapercebuda perquè tots els aficionats tirem sempre més cap a l'estació col·lateral de Sant Vicenç de Calders on realment el nombre i varietat de circulacions és més elevat. De tota manera, l'estació de El Vendrell també té la seva cosa, tot i que és més qüestió de caçar trens de mercaderies, a més de les típiques unitats 447 de la línia R4.
Per anar a El Vendrell he agafat el tren a Martorell, on les obres de remodelació de l'estació segueixen avançant a bon ritme. Just quan arribava a Martorell he vist passar una 252 remolcant una doble composició de Talgo VI, direcció sud, que no he pogut fotografiar. Pensava que tindria una tarda de trens desviats per l'interior però malhaurdament per mi no ha estat així. En el trajecte fins a la capital del Baix Penedès he pogut veure les obres de la línia d'alta velocitat, aparentment ja quasi acabades en tot aquest tram. L'estació de Vilafranca de la xarxa de via ampla segueix igual que estava quan es va posar en servei: provisional, sense acabar de cobrir però més deixada amb horribles grafitis a algunes parets. Un cop a El Vendrell he pogut veure uns quants passis de 447 fent serveis de la línia R4 i un parell de trens de mercaderies. El més curiós ha estat veure com apartaven un mercaderies que remolcava vagons de clorur de vinil i era avançat primer per un rodalies i després per un Teco.

Un cop m'he "cansat" d'estar a El Vendrell he agafat un tren fins a Sant Sadurní d'Anoia, on volia provar sort a veure si caçava algun mercaderies més, però finalment en l'hora que hi he estat només he pogut observar una 250 aïllada que anava direcció Vilafranca, a més òbviament dels trens de rodalies. En aquesta estació mai caço res interessant, no em porta sort!

Aprofito aquest post per dir que fins d'aquí uns dies no tornaré a actualitzar el bloc ja que marxo de vacances a Irlanda. Tot i que no és en absolut un viatge ferroviari el que faré alguna foto de trens suposo que caurà i ja us faré cinc cèntims dels ferrocarrils d'aquell país. Bones vacances!!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

A més, l'estació del Vendrell té l'encant de la seva arquitectura, d'àpoca, ben allunyada del pobre funcionalisme de l'estació de St. Vicenç. (Per cert, jo vaig fer la "ruta" Terrassa - St. Vicenç la setmana passada i, atès que les vies de l'AVE transcorren paral.leles en molts moments a les de la línia convencional, em feia l'efecte que ja viatjava amb l'alta velocitat... )

Anònim ha dit...

Evidentment, volia dir d'"època", de l'era anterior a RENFE, o sigui, dels temps de les companyies M.Z.A. o del Nord.

antonio ha dit...

Faig alguna ullada de tant en tant a aquest blog i m'ha resultat una grata sorpresa trobar un post dedicat a l'estació del Vendrell, una localitat que visite de tant en tant per motius familiars i on he agafat o deixat el tren en desenes d'ocasions. I on fa unes poques setmanes he passat unes agradables vacances que el teu blog m'ha fet recordar.

Salutacions!
Antonio. ("AJ_Teruel" a Tranvía Portal)