18 de setembre 2007

Estrenant les últimes vies d'ample ibèric a Sants

Després de traslladar les vies 12, 13, 14 i les 9,10, 11, aquest cop els ha tocat a les vies 7 i 8 completar el trasllat en substitució de les vies 1 i 2 a l'estació de Sants. D'aquesta manera les vies 1 a 6 queden lliures per a l'arribada de la LAV el proper 21 de desembre, segons diuen. La veritat és que la nova estació de Sants crec que, tot i no ser cap gran maravella, és molt millor que l'anterior i se suposa que encara millorarà a mesura que avancin les obres. Si més no, hem guanyat en lluminositat, que era un de les principals pegues de l'estació "vella". Les vies han quedat configurades de la següent manera: via 7 > trens procedents de Pl.Catalunya i que van cap a L'Hospitalet; via 8 > trens procedents de L'Hospitalet i que van cap a Pl.Catalunya; vies 9 i 10 > trens (rodalies i MD) procedents de Pg.de Gràcia i que van cap a Bellvitge -entre aquestes quatre vies hi ha el mateix tancat de barreres tarifàries, de manera que es pot canviar d'una andana a l'altre lliurement-; via 11 > trens de llarg recorregut direcció sud; via 12 > trens de llarg recorregut direcció nord - per accedir a l'andana de les vies 11 i 12 cal passar per un control de seguretat (escàner i altra parafernàlia) situat al mateix vestíbul; vies 13 i 14 > trens (rodalies i MD) procedents de Bellvitge i que van cap a Pg.de Gràcia.
Aquesta tarda he estat per l'estació de Sants voltant per les andanes de les vies 7, 8, 9 i 10. En l'hora i escaig que m'hi he estat he vist força varietat de material, sobretot de trens de rodalies com és natural, si bé per les altres vies veia de lluny altres trens. Era curiós veure com per les vies 7 i 8 molts cops els trens entraven en marxa a la vista, quan tot just estava començant a sortir un tren ja n'hi havia un altre enganxat darrere. A destacar de l'estona que m'he estat allà la 440-132 que feia el darrer servei a Puigcerdà (de fet a Ripoll ja que d'aquí a Ribes la línia està tallada) fent-se molt estrany veure els trens de les línies R1, R3, R4 i R7 per la via 8... Per cert, que al vestíbul de l'estació de Sants, a la zona més propera a les vies 1 i 2, l'aire era totalment irrespirable de la pols i fum que pujava de baix. Potser haurien de mirar d'aïllar-ho més, així com la zona d'andanes nova, donat que encara falten 3 mesos perquè arribin els trens d'alta velocitat. Avui el què tampoc anava gaire fi és el tema de megafonia, que molts cops era errònia o bé es tallava. Un altre tema a destacar és que avui, potser per casualitat, he vist els trens més nets de grafitis i similars que el darrer cop. Com a mínim s'ofereix una imatge una mica més decent dels trens de rodalies. Potser és cosa del sr.Víctor Morlán...

3 comentaris:

Anònim ha dit...

us enrecordeu de quan a l´estacio de sants, abans de la reforma del 92 hi havia encara menys llum, i sortien els perfils metal.lics de color verd,els conductes de láire condicionat i els llums grocs?
el divendres veure la reforma que pujo a barna
david dénia

JaMiRo! ha dit...

Collons la 440 original sembla nova de trinca Bernat! ;-D

Anònim ha dit...

No ho entenc el passat dilluns dia 15 d'octubre vaig veure la 440-132 passant per Vic amb més de mitja hora de retard amb el penultim tren de la tarde direcció a Puigcerdà

Marc