22 de juliol 2009

Hora punta a Estació de França

Ahir a la tarda vaig anar a l'Estació de França per veure bàsicament el Trenhotel a Milà i Zurich i el Catalan Talgo arribant a Barcelona des de Montpellier. La veritat és que no m'esperava veure tant moviment per aquella estació on hi ha moltes hores del dia que és ben morta i on només es mouen els trens de la R2 sud i poca cosa més. Durant l'hora i poc que vaig estar-me per allí a més de veure el Trenhotel a Milà i Zurich que estacionat a la via 3 pràcticament no hi cap a l'andana i que és impossible de fotografiar amb la locomotora al capdavant, vaig poder veure dos trens de la sèrie 130 (que suposo que fan serveis Euromed), a més del Catalan Talgo arribant a l'estació i que il·lustra la foto del bloc d'avui, el Trenhotel a París que sortiria més tard i diversos trens de mitjana distància i de rodalies. A més, en una de les vies mortes exteriors a la gran coberta hi havia un Alaris de la sèrie 490 estacionat. En definitiva, una estona ben entretinguda en una Estació de França que durant una estona sembla que recuperi el gran esplendor que havia tingut en l'antiguitat.

6 comentaris:

david denia ha dit...

el submarí encara circula. tenia entés que el volien canviar per un talgo VI, el que baixava a Huelva. El dia que vaig anar a Perpinyà, en el meu vagó no funcionava l´aire condicionat

Albert kat ha dit...

És estrany que estinguin trens 130 a l'estació de França,perque quin servei fan allà, i els Euromeds surten de Sants,no? Jo l'altre dia també vaig veure un.Que estrany...

Bernat Borràs ha dit...

Els 130 crec que els tenen a Estació de França per guardar-los i anar de buit fins a Sants, donat el poc espai disponible a Sant Andreu Comtal.

Josep Maria ha dit...

Hola Bernat, A quin lloc es poden veure les fotos de l'estació de França d' aquest dia? I una altre pregunta el tren hotel de Milà Zurich
quina composició te?
Gracies
Josep M.

Bernat Borràs ha dit...

Josep Maria, de moment les fotos d'aquest dia encara no les he penjades i la veritat és que no sé quan ho faré... El tren hotel de Milà Zurich crec que són dues composicions de Talgo VI que no sé ben bé on es separen, però és un tren llarguíssim!!

Joanet del cabàs ha dit...

Fins ara em creia que el Catalan Talgo sortia a Montpeller des de l'estació de Sants, i anés directe a Girona des d'allà sense aturar-se a Passeig de Gràcia ni el Clot.
També és veritat que els trenhotels elipsos cap a París i Milà-Zürich ja sortien des d'aquesta estació, malgrat que aquests últims anys anteriors ho fessin des de Sants. Crec que seria per les obres del TAV que van tornar a la de França.