18 d’octubre 2009

Mikado de Toulouse a Cervera de la Marenda

Ahir juntament amb el meu pare vam anar de cacera per la Catalunya Nord. D'una tacada vam anar fins a Banyuls de la Marenda, on després d'esmorzar un "cafè au lait" i un "croissant" vam dirigir-nos cap a l'estació de la vila. Tot just arribar-hi va passar un tren TER Narbonne-Cervera amb locomotora i cotxes convencionals (una cosa a la que no li fan fàstics els de la SNCF). Al cap de pocs minuts va passar el bonic Català Talgo Barcelona-Montpellier amb l'últim Talgo III que hi ha en actiu. Mentre esperàvem el tren de vapor vam pensar que ja no veuríem res més de circulacions però no va ser així ja que dos mercaderies, tot i ser dissabte, van passar per l'estació un cap a Cervera i l'altre cap al nord. Amb una puntualitat britànica va arribar el desitjat tren de vapor, amb la Mikado al capdavant i vuit cotxes i un furgó darrere. I tot sense haver de dur locomotores auxiliars ni punyetes com aquí, tot i realitzar un munt de quilòmetres d'anada i de tornada. Al cap de 10 minuts la composició sortiria cap a Cervera de la Marenda.
Així doncs, de Banyuls vam anar cap a Cervera tot i que a Banyuls just abans de marxar encara passaria un tren de viatgers amb material convencional de buit cap al sud; és brutal el trànsit de trens que hi ha, en comparació amb l'altra banda dels Pirineus! A Cervera vam veure la composició del tren de vapor estacionada i a l'espera de fer les maniobres d'inversió de la locomotora. La coberta de l'estació s'està restaurant i ofereix un aspecte insòlit coberta de blanc. Vam esperar un Regional procedent de Barcelona que va entrar amb una decepcionant 470 grafitejada. Després d'aquest tren vam marxar, per dinar a Portbou i després fer dues breus parades a Colera i Vilajuïga, de les quals no tenia fotos amb les andanes reformades i la cartelleria d'adif.

Aprofito el bloc per enviar una abraçada al meu pare, que em va acompanyar i malgrat la forta tramuntana va ajudar-me fent un vídeo que properament penjarem al YouTube.

Anònim ha dit...

mmm...quins bons records tinc amb aquesta locomotora viatjant al costat del maquinista i amb autorització per escrit!

Marc ha dit...

Ostres! Doncs mira que aquest cap de setmana jo estava a Tolosa. Quina llastima, d'haver-ho sabut...

Vaig estar a Colera, i des de la Muntanya dels Canons hi ha una vista molt bona sobre el poble i el pont ferroviari que el travessa. S'hi va des del Coll de Sant Antoni, al sud de Colera.

Anònim ha dit...

Preciosa la foto! Una pregunta: que celebraven alguna cosa?