15 de juliol 2010
130 a Mollet Sant Fost
El Talgo Mare Nostrum averiat a Xàtiva ha estat substituït per un Talgo sèrie 130 fins a Cervera de la Marenda. El recorregut fins a Montpellier desconec com s'ha fet. Aquí veiem el Talgo sèrie 130 circulant per unes vies estranyes a Mollet-Sant Fost, amb les obres del salt de moltó de la Papiol-Mollet.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
7 comentaris:
Molt bona, Bernat! Vam pasar una bona estona! El recorregut del Marenostrum a França, segons es diu, es va fer en Bus.
Segueix així, encara que això va ser una sorpresa, jaja!
Ultimament, Renfe posa un 130 en la majoria de serveis encara que no pintin res, com els Alaris Madrid-València. Això és degut a la dèria de Renfe pels automotors en comptes dels trens convencionals, si no haurien posat una altra branca Talgo o una altra locomotora. La mateixa Renfe assegura que els anomenats "Electrotrens" (Sèries 432,444,448,490,120 i 130)és un concepte únic espanyol.
Salutacions.
BERNAT ON TROVES ELS QUEQUES DE VIES DEL METRO DE BARCELONA??? Ho podries posar per a totes les linies?
GRACIES
Perdo, volia dir els esquemes de vies!
I tenint en compte que aquest tren disposa de canvi d'ample, no l'haurien pogut fer entrar per vies franceses remolcat per alguna locomotora de la SNCF?
No pot entrar en terres franceses per diversos motius:
- El talgo VII i les locomotores que formen la sèrie 130 no han estat probades i no estàn homologades per circular per territori francès.
- S'hauria de posar un adaptador de Sharfenberg a husillo que limita molt la velocitat.
- El tren necessitaria de serveis auxiliars com enllumenat i aire acondicionat. A Renfe la connexió entre cotxes es fa a 3.000 V CC i diria que el voltatge que entreguen les locomotores franceses per als cotxes és de 1.500.
- S'hauria d'haber conectat una mànega de frè compatible amb la pressió o buit que es faci servir en aquests cotxes. Si les locomotores són duals generalment no hi ha problema, però qui diu que ho siguin? El tren no pot circular només amb frè a la locomotora!
Tot i això, ja que la sèrie 130 s'ha dissenyat per a doble ample i trànsits de llarga distància per a recorreguts mixtos LAV - línies convencionals hauríen d'haber previst que pogués fer serveis internacionals diurns.
A més que el cambiador d'ample de PortBou, només es per a material talgo remolcat. No soportaría el pes de les tractores del 130. A més tampoc te suficient gálib per les mateixes.
Publica un comentari a l'entrada