27 d’agost 2007

De Barcelona a Martorell per via Sant Vicenç de Calders

Divendres 24 d'agost passat a la tarda vaig fer una mica de volta per anar de Barcelona a Martorell. Primerament vaig agafar el tren a Passeig de Gràcia, en concret una 450 que anava a Sant Vicenç de Calders. Afortunadament vaig trobar lloc al pis de dalt, el meu preferit, i al costat mar: ideal. El viatge va transcórrer amb normalitat i només vam arribar potser amb uns 3 o 4 minuts de retard a Segur de Calafell, primera etapa del meu viatge. Durant el trajecte vaig poder observar les obres de Sants i a la seva sortida, on es feia curiós veure la línia L1 del metro tallada i sense catenària. Desgraciadament aviat quedarà tot tapat pel calaix... També vaig poder veure com s'està ja fent l'esplanada entre el riu Llobregat (a El Prat) i l'entrada del túnel per a la línia d'alta velocitat a Bellvitge. Can Tunis està desconnectada totalment de la línia de Vilanova.
Un cop a Segur de Calafell va haver-hi bastant moviment de trens, tot i que es nota la davallada de circulacions des que tots els mercaderies van per la línia de Vilafranca. Durant la horeta que vaig estar per allí vaig poder caçar: unitats 450, el talgo de Lorca, una 470, el Mare Nostrum, doble de 451, un Alvia i una 440 que em va dur a Calafell, la següent etapa. A Calafell a més dels rodalies servits per 451, 440 i 447 vaig poder veure una doble d'Euromed circulant cap al sud, una 448 i l'Altaria Triana. Desgraciadament se'm va escapar una doble composició d'unitats 444.

La següent parada era Sant Vicenç de Calders on vaig veure de tot, acompanyat per un altre "friki" ferroviari al que vaig trobar per casualitat en un lloc que tampoc és gaire estrany pels qui ens agraden els trens. A destacar a Sant Vicenç diversos trens de mercaderies circulant tots cap al sud i una doble composició d'Alvia (mai els havia vist encara en doble composició) circulant cap a Barcelona.

Finalment de Sant Vicenç vam tornar cap a Martorell, acompanyats d'una dona que es trobava en un estat etílic bastant lamentable. Un cop a Martorell canvi ràpid a Martorell-Central de FGC i etapa final fins a Olesa.