La ruta ha començat a Sant Vicenç-Castellgalí on recentment s'ha prolongat la via més propera a l'edifici de viatgers pel costat Manresa, per tal de permetre l'entrada simultània de dos trens a l'estació. Aquest nou tram de via és el que podeu veure a la foto del bloc d'avui.
A continuació me n'he anat cap al ramal d'Igualada (em queda pendent veure l'estació de Manresa-Alta ja remodelada i la nova disposició de Monistrol) i en concret a l'estació de Capellades. Aquesta estació va ser convertida en baixador de via única a principis dels anys vuitanta i ara, l'any 2007 ha estat novament convertida en estació amb dues vies i andanes laterals. L'estació es podria dir que està finalitzada, restant únicament a l'espera de la instal·lació de la nova senyalització lluminosa i l'enclavament corresponent. Realment fa força goig, és una estació que ha quedat molt funcional però ben acabada, seguint els estàndards de FGC en les seves estacions.
De Capellades he anat a La Pobla de Claramunt, on ja està finalitzada una nova passarel·la per comunicar les dues andanes i que substitueix un pas a nivell existent. Com a curiositat, ara que tenen una millor comunicació entre andanes resulta que tots els trens circulen per la via 2, la més propera a l'edifici de viatgers, excepte alguns de comptats. De tota manera, és de preveure que amb el nou metro comarcal es tornin a utilitzar les dues vies.
La següent parada ha estat Vilanova del Camí, estació que encara està força endarrerida però que sembla que comença a avançar ja decididament. Aquest baixador, que també es reconvertirà a estació, passarà d'una a dues vies amb andana central. Actualment s'està treballant en la col·locació de nous suports per a la catenària, així com en la reubicació de vies al costat Igualada de l'estació. De fet, durant més de 3 mesos el servei del darrer tren de la nit finalitza a La Pobla de Claramunt per tal de poder agilitzar les obres de l'estació.
A continuació he anat a Vallbona d'Anoia, on algun dia es substituirà el pas a nivell per un nou pas inferior i variant per a la carretera. De moment l'estació segueix com sempre i no s'hi ha realitzat cap modificació.
Un altre punt que he visitat ha estat Masquefa. Aquí l'estació està com sempre, sense cap modificació. Pel què fa al pas a nivell situat al costat Martorell, s'ha construït un pas a nivell independent per a vianants dotat d'avisos lluminoso-acústics, si bé el pas a nivell per a vehicles encara segueix igual. En teoria només quedarà el pas a nivell per a vianants. L'estació segueix amb la comunicació entre andanes per passos a nivell i sembla que a curt termini no es canviarà. Destacar també que segueixen penjades pancartes demanant el soterrament de la línia(!!).
Ja per acabar de comprovar com estava la situació he passat per La Beguda, baixador aïllat que segueix també com sempre. Si diuen que volen suprimir properament els caps de tren a FGC no sé com s'ho faran els viatgers que pugin a aquest baixador (i en d'altres) per comprar bitllet ja que no sembla que es vulguin instal·lar més MAEs (màquines autoexpenedores de bitllets).
La ruta encara no havia acabat ja que m'he acostat a la SEAT per veure les obres del ramal de mercaderies. Encara n'hi ha per estona, però la nova via mètrica sembla que ja està totalment col·locada dins la factoria i ja surt un tram en paral·lel amb la d'ample ibèric. Queda pendent la connexió amb la línia d'Igualada.
Per acabar aquesta maratoniana tarda, he anat a Martorell Vila, estació que ja està a la fase final de la seva remodelació i que no ha quedat gens malament tampoc. A destacar la potent il·luminació de les andanes que s'ha instal·lat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada