11 d’abril 2009

Tramvia de Gasteiz

Recent tornat de vacances pel nord de la Península començo a explicar la part ferroviària que al final ha sigut prou intensa gràcies a la immensa paciència de la meva parella, que des d'aquí vull agrair de nou.
El tramvia de Gasteiz-Vitoria és el més nou que hi ha a la Península (exceptuant el metro-tramvia híbrid estrany de Sevilla) ja que es va posar en servei el desembre de 2008, pocs dies abans de Nadal. De moment consta d'una sola línia que uneix el centre de la ciutat amb un dels barris dels afores, entre Angulema i Ibaiondo. S'està ultimant un ramal fins a Abetxuko que entrarà en servei properament i que configurarà una xarxa en "Y" amb final comú a Angulema. El tramvia de Gasteiz és molt similar al de Bilbo, amb ample de via mètric i unitats que són molt semblants a les del tramvia de la capital de Bizkaia, només que aquests són 100% de pis baix i amb cinc mòduls en lloc de tres.

El tramvia té una inserció molt bona al centre de la ciutat, configurant espais amb prioritat per al tramvia i el vianant, en consonància de fet amb el conjunt de la ciutat. Com a curiositat, entre Angulema i Legebiltzarra/Parlamento una de les vies és amb plataforma compartida amb els autobusos de la ciutat. Donada l'estretor del carrer s'ha preferit compartir l'espai en lloc de col·locar via única, ja que tot el tramvia de Gasteiz és en via doble.

A la foto, el tramvia 503 circulant cap a Angulema passant per davant de la Catedral Nueva, en ple centre de la capital d'Euskadi.

1 comentari:

nosielsbascostampocsóntant... ha dit...

Patètica la informació que es dóna del tramvia al web d'euskotren i esukotran! és simplement una còpia de la de Bilbao!