24 de novembre 2006

Alvies per la línia Valls-Lleida i alguna cosa més...

Ahir vaig anar a fer una de les meves caceres ferroviàries, ara que molt aviat ja no podré fer-ho en dies laborables. El cas és que la meva intenció principal era fotografiar trens Alvia circulant per la línia convencional entre Lleida i Tarragona/Valls, atès que aviat començaran a fer-ho per la nova línia d'alta velocitat entre Puigverd i Roda de Barà.
Aprofitant l'avinentesa, volia fotografiar el Talgo Covadonga (servit per material talgo III) a Valls per on passa les 8 del matí. Arribo a l'estació sobre les 7:45 i veig una 269 aïllada i parada a la via 1. No sé si tenia a veure o no però el senyal lluminós de sortida cap a Picamoixons estava apagat, no marcava ni verd ni vermell ni res (els de les altres vies sí). El cas és que eren ja quasi les 8 quan ha arribat una dresina procedent de Picamoixons (cosa molt estranya...). Uns minuts més tard ha marxat la 269 aïllada cap a Picamoixons. A tot això, va passant l'estona i el Talgo no apareix. Finalment es veu una cosa que ve de Sant Vicenç però resulta que era una 440R... El regional de Lleida. S'estaciona a la via 2 i s'espera un munt d'estona per fer creuament primer amb la 269 que havia marxat cap a Picamoixons que remolcava una 269 i un mercaderies (ja s'entén tot doncs), per després creuar amb l'Alvia matinal Zaragoza-Barcelona i finalment un Catalunya Exprés servit per una 470. Marxo de Valls amb un regust agredolç ja que si bé per una banda he vist mercaderies i coses rares, m'he quedat amb les ganes de fotografiar el Talgo, que era el meu objectiu.

Vaig cap a Vinaixa on espero el pas de més trens Alvia. Durant l'espera i sense esperar-ho de cap manera passa un AVE de la sèrie 102 pel viaducte pròxim de la LAV circulant cap a Lleida. No puc fer-li foto ja que m'agafa totalment desprevingut. Cap a les 10:50 passa un Alvia direcció Barcelona i mirant horaris dedueixo que aviat en passaria un altre direcció Lleida, cap a les 11:05.

Marxo de Vinaixa i em dirigeixo cap al PAET de Riu Milans, situat molt a prop de l'estació de Vimbodí. M'haig d'esperar molta estona fins que no passa cap tren i de nou em sorprèn el pas de fins a tres trens d'alta velocitat als quals no puc fotografiar en condicions de nou. Al cap de més d'hora i mitja d'espera passa el Talgo Triana per l'apartador, una altre composició que imagino que passarà a circular per la LAV properament. Ara és el torn de l'estació de L'Espluga de Francolí, que està en obres igual que Vinaixa, on espero el pas d'un Alvia que va cap a Barcelona. Seguint l'itinerari vaig cap a La Riba, on en lloc d'anar al baixador aniré cap a un punt que ja feia temps que en tenia ganes, des del qual es pot veure el congost del Riu Francolí, amb una panoràmica molt bona de la línia convencional i d'un espectacular viaducte de la línia d'alta velocitat. De nou em sorprèn el pas d'un tren AVE pel viaducte tot i que aquest cop sí que el puc fotografiar, encara que no tan bé com hauria volgut. Passa el regional cap a Lleida i després de seguida el Talgo Miguel de Unamuno amb les tres composicions talgo III de costum, que serpenteja pel fons de la vall.

Amb intenció de veure trens de mercaderies canvio totalment d'ubicació per anar fins a l'estació de Marçà-Falset. Aquesta estació m'agrada perquè conserva un no-se-què ferroviari encantador. L'estació es troba en un entorn magnífic i conserva molts elements ferroviaris de tota la vida, diguem que la modernitat encara no ha arribat gaire a l'estació tot i que és evident que algun dia haurà d'arribar, per beneficiar als habitants de la zona. Durant la horeta que estic per allà vec un tren regional i fins a tres mercaderies, tot i que el darrer no el puc fotografiar perquè se m'acaben les piles de la càmera; la meva intenció era quedar-me fins al següent tren de viatgers, que passava sobre les 6 i poc de la tarda i fer una foto nocturna. Malhauradament haig de canviar els meus plans i vaig tornant cap a Reus. Finalment trobo una gasolinera on venen piles i per acabar d'aprofitar la poca estona de llum que quedava, vaig fins a l'estació del Camp de Tarragona a veure si vec algun AVE movent-se, com durant el matí. Evidentment, funciona la llei de Murphy i no passa cap tren d'alta velocitat. A més, l'estació està totalment tancada i costa molt trobar un lloc on fer alguna foto decent. No sé com anirà quan obrin l'estació per fer fotos als trens, ja que les andanes seran d'accés restringit i sense bitllet no es podrà fer res... En fi, coses de viure al país que vivim i no com a la resta d'Europa on fer fotos a trens no està considerat delicte, com sembla que aquí molts cops sigui, això sí sempre amb l'excusa de la seguretat per davant...

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Per un-no-sé-qué ferroviari: Mòra la Nova...

Anònim ha dit...

Per un-no-sé-qué ferroviari: Mòra la Nova...
Ah! i felicitats x la Webb. Es collonuda.

JaMiRo! ha dit...

Si noi, la vigilància no ens posa les coses fàcils als aficionats...En fi, sempre pots fer-te l'orni parlant en anglès. En un 200% dels casos els vigilants no entenen cap idioma estranger. Imagina't si ni el català... xD

Erdrag ha dit...

oi tant que n'entenen d'idiomes estrangers: el castellà l'entenen perfectament.
el patètic és que no entenguin l'idioma del país.