15 de novembre 2006

La nova Vilafranca i incidències a FGC

Ahir a la tarda vaig anar fins a Vilafranca per veure la "nova" estació. Agafant una 447 a Sants, el viatge es desenvolupa sense novetats fins a La Granada on el tren s'ha de desviar a l'altra via i el maquinista no ho recorda, passant per l'agulla a una velocitat massa elevada i estant a un pèl de descarrilar el tren. Tots els viatgers ens vam mirar i ens vam quedar glaçats; per sort ningú es va fer mal sembla però la veritat és que jo vaig arribar tremolant a Vilafranca de l'ensurt. El cas és que fins a les 6 de la tarda els trens circulaven per via única entre La Granada i l'entrada de Vilafranca, utilitzant la via 2 (la direcció Martorell/Barcelona), imagino que perquè estaven fent treballs a l'altra via.
Un cop recuperats de tot plegat, arribem a Vilafranca del Penedès que ha estrenat una nova estació mig soterrada. Dic mig, perquè teòricament ha d'acabar tota coberta però de moment encara no ho està tota i segueixen les obres. Constatar que com qui diu l'estació ha quedat relegada a un baixador ja que només hi ha les dues vies generals amb andanes laterals, força amples això sí, i dues curtes vies mortes (on ja havien sigut sempre) on només hi cap una composició 447 de 3 cotxes limitant enormement les possibilitats de l'estació. El cas és que si arriba una 447 en doble (6 cotxes) que acaba recorregut a Vilafranca no té més remei que estacionar-se a la via 1, ocupant la via general i interferint al trànsit durant una bona estona. La veritat és que l'estació no és que hagi quedat gaire bé, possiblement perquè tot encara està muntat provisionalment, i a més tampoc s'acaba de veure les obres que han fet. Les vies es deuen haver rebaixat una mica més de nivell respecte a com havien estat abans, però ha de ser molt poc i és dubtosa la gran inversió que s'hi deu haver fet. El cas és que alliberat el túnel de la LAV, per on passava la línia convencional de manera provisional, les obres ja podran seguir a bon ritme per intentar arribar a Barcelona l'any 2007 (o 2008...).

Més tard, havia d'anar de Vilafranca a Olesa i vaig agafar una 447 que venia de Sant Vicenç en simple que anava a Manresa, constatant que el tren va molt ple i que seria del tot necessari que circulés en doble composició. Un cop a Martorell, haig d'anar a peu fins a Martorell-Enllaç ja que l'estació de Martorell-Central encara no està en servei tot i que sembla que les obres estan força avançades. A Martorell-Enllaç es nota la incidència que afecta a FGC: un desprendiment al túnel a l'alçada de Gornal per les obres de la LAV obliga als trens a circular per via única entre Ildefons Cerdà i L'Hospitalet, provocant una reducció de la freqüència a 4 trens/hora/sentit i fent que tant els R5 com els R6 parin a totes les estacions. Primer vec passar un R6 cap a Igualada que ve amb uns 40 minuts de retard per 20 minuts més endavant passar un S4 cap a Olesa que jo agafaré. Poc abans havia vist una 213 empesa per una locomotora dièsel 1000 per l'interior del dipòsit de Martorell, imatge molt curiosa però que no puc immortalitzar. Sortim de Martorell per la dreta de la dues vies que hi ha, cosa rara, per fer creuament amb un S4 descendent. Finalment, arribo a Olesa i just darrere nostre passa el S8 Mart R5 Manr mentre un saler surt de la via 5 cap a la Solvay.

1 comentari:

Jordi Domènech ha dit...

Bones!

He trobat aquesta trenscat.cat buscant una mica per la Viquipédia sobre trens, ja que es un tema que m'interessa des de petit i m'ha fet molta ilusió trobar algú tan coneixedor de tot el que vagi sobre vies a Catalunya com tu ets!

No cal dir que aniré visitant trenscat.cat i el bloc regularment, m'agrada molt i és molt amé passar-s'hi una estona.

Segueix així. I bones fotos!

Jordi