18 d’abril 2007

Escapada de migdia al pont de la Torrassa

Avui aprofitant el descans del migdia de la feina me n'he anat a fer fotos de trens al pont de la Torrassa. Per arribar-hi he fet servir el metro fins a Santa Eulàlia on durant el trajecte he pogut constatar el curiós que resulta que al tren aunciin "pròxima estació Mercat Nou" i que sense parar salti ja a la següent "pròxima estació Santa Eulàlia". També remarcar el pèssim enllaç entre L1 i L5 a Plaça de Sants, que segurament després de l'enllaç entre L3 i L4/L2 a Passeig de Gràcia deu ser el pitjor de Barcelona; sort que ben aviat es farà el projecte constructiu que permetrà paliar l'enllaç, tot i que seguirà sent llarg igual. Tornant al pont de la Torrassa durant l'estona que hi he estat he pogut veure trens de rodalies de quasi tots els tipus (440R, 447, 451 i Civies), trens de mitjana distància (448 i 470) i dos Euromeds. Pels pèls no he caçat un Alvia que arribava a Sants. Del pont de la Torrassa a Sants les dues vies de la línia de Vilanova s'han desplaçat al costat mar de l'antiga plataforma de sis vies i ben aviat les dues vies de la línia de Vilafranca es desplaçaran paral·leles a les de Vilanova, per tal de permetre l'arribada de la línia d'alta velocitat a Barcelona, teòricament aquest proper mes de desembre. Mentrestant podem gaudir de vistes diferents dels trens abans que el famós calaix ho tapi tot, no fos cas que el tren es veiés i ens penséssim que estem al tercer món...

5 comentaris:

Porneditor ha dit...

El problema principal que té el barri de Sants i L'H és que les vies divideixen els barris, els carrers queden tallats i els passos de peatons per sota les vies són patètics. Suposo que hauràs fet fotos del pont de Sta. Eulàlia a la riera blanca o el de la ronda del mig. Això si que és del tercer món! Els trens poden ser tan macos com es vulguin, però no tenen que dividir una ciutat. El calaix que volen fer es el nyap més gran de la història. Seguirà dividint els barris i serà un mur de 4 pisos d'alçada. Una alta cosa del tercer mon. Serà com la plaça de les glories en versió ferroviaria. El que s'ha de fer és soterrar totes les vies i fer una rambla a nivell de carrer que torni a unir els barris. Qui vulgui veure trens, que vagi a les estacions!

JaMiRo! ha dit...

"Qui vulgui veure trens, que vagi a les estacions!"

Toca els collons haver de llegir aquest tipus de comentaris tan poc afortunats. :-(

Papitu ha dit...

Cap tren tindria que anar soterrat, els barris els divideixen les persones no les vies. A Europa i a les grans ciutats el trens entran en pas elevat, a Berlin fa mes de 100 anys que els trens circulan elevats i ningu es queixa, es clar, aqui si, per qualsevol cosa, quin pais...

alex86bcn ha dit...

Doncs si Jamiro, toca els collons aquest tipus de comentaris...a més venint d'una persona amb aquest tipus de nick que té més pinta de visitar pornotube que pagines ferroviaries. Ja m'explicaras com collons vols fotre una rambla que uneixi santa eulalia amb la Torrassa a l'altura del Pont de la Torrassa...Per molta rambla que tinguis hi haura desnivell...i no per culpa de les vies, si no del terreny.

Tornant a afers coneguts...avui he passat per aquesta zona...m'ho ha semblat o s'han carregat la bordeta?

Veí de la Bordeta ha dit...

Estic mig d'acord amb el primer comentari. Sóc veí de la Bordeta i fa molts anys que hi visc. Fa anys només hi havia 2 vies de la Renfe i les 2 del metro, evidentment amb molt menys transit que ara. Aquesta infraestructura ha anat creixent i aumentant molt el seu transit, encara que els trens siguin menys silenciosos (recordo les màquines de vapor passant per aquí) el transit constant és bastant molest. Aquestes ampliacions de vies s'han fet molt malament, apropantles a les façanes de les cases i suprimint passos inferiors. El pas inferior de mercat nou, que ara està tancat, sempre ha sigut un niu de porqueria i alhora un impediment per la gent que va a comprar al mercat de sants amb el carret.
S'ha de buscar alguna solució que integri el tren amb la trama urbana. Tal com dieu en altres ciutats europees ho han fet, però no amb un espai tant estret ni amb tant de transit. A les hores punta passa un tren per minut contant també el metro.
Ara amb l'arrivada de l'AVE es el moment per minimitzar aquest impacte, si no es fa ara no es farà mai. I minimitzar l'impacte no vol dir fer un calaix de formigó. Si abans passavem per sota les vies, ara haurem de passar per sobre pero l'ascensor seguirà sense funcionar.