21 d’abril 2007

Ruta per les muntanyes barcelonines: Tibidabo i Montjuïc

Aquesta tarda hem anat a voltar per les muntanyes de la ciutat de Barcelona. Primerament hem anat al Tibidabo, agafant el trist bus substitut del Tramvia Blau de la plaça Kennedy a la plaça del Dr.Andreu. Allí ens esperava un dels primers objectius del dia, que era el funicular del Tibidabo i la seva recent renovació. L'edifici de l'estació inferior està totalment rehabilitat amb bastant bon gust i de fet encara hi estan fent els últims retocs. S'ha conservat tot tal com era, les taquilles, els bancs, les vidrieres... Ja que hi érem, hem agafat el funi que també ha estat repintat: un dels cotxes va de blanc amb línies blaves que van fins i tot sobre els vidres; l'altre cotxe va de blau amb línies verd-groc que la veritat ocupen massa de finestra i des de dins possiblement la limitació deu quedar força limitada, a més del dubtós gust estètic. Per sort, tant al pujar com al baixar ens ha tocat el cotxe blanc. A l'estació superior hem vist la nova maquinària del funicular. Per més endavant queda la renovació de la via i dels cotxes, ja veurem què passarà, però si més no sembla que s'allunya aquella estrafolària idea de posar un tren cremallera d'Avinguda Tibidabo fins al cim.
Un cop vist això, hem tornat a agafar la L7 i la L3 per anar fins a Paral·lel, on hem agafat el funicular de Montjuïc. És curiós que malgrat que la instal·lació té ja 15 anys d'antiguitat encara dóna la sensació de nou. Un cop a dalt hem anat a veure el segon plat fort del dia, que era el nou telefèric de Montjuïc, que enllaça fins el castell substituint l'antic. La nova instal·lació està feta amb bastanta gràcia, sembla ben bé una instal·lació d'alta muntanya d'una pista d'esquí. Hi ha un nombre molt elevat de cabines (més de 50) que circulen a velocitat força elevada i a poca distància entre elles. El proper dia 26 d'abril es preveu que s'inauguri.

11 comentaris:

alex86bcn ha dit...

Bernat...això vol dir que el funi del tibidabo torna a estar operatiu? no en tenia ni idea. El teleferic de montjuic el vaig veure fa poc que vaig estar fent un tomb pel parc de montjuic...on a més em van deixar tancat amb la novia als jardins de verdaguer(al costat de l'estació del funicular, sense sentir cap guardià ni res...a més estavem al costat de la porta)

El funicular realment sembla nou..em recorda vagament al 5000. De fet era el segon cop que hi pujava, nomes hi havia anat de petit a la inauguració. La única pega es que és massa claustrofòbic!!

pol casellas ha dit...

Bernat, es veritat que apartir del dia 26 d'abril tornara a funcionar el telecabina?

Anònim ha dit...

el teleferic de monjuic s'inagura el 5 de maig de 2007

Anònim ha dit...

el teleferic de monjuic s'inagura el 5 de maig de 2007

pol casellas ha dit...

moltes gracies, per dirme l'informacio del teleferic de montjuic

Anònim ha dit...

espero que no em tornin dir que es la setmana queve. QUE JA PORTEN UN ANY I 1 MES DE RETART




BERNAT QUAN POSIS LAS FOTOS DEL NOU TELEFERIC DE MONJUIC POSA LES VELLES TAMBE SIUSPLAU, PERQUE QUAN VAIG DESCOBRIR AQUESTA PAGINA JA L'AVIEN TANCAT


GRACIES

Anònim ha dit...

ara la inaguracio es aquesta sermana

Anònim ha dit...

ara es aqueta setmana

Anònim ha dit...

ARA SEGUR ES EL DIA 16/5/07



INFORMACIO:
El nuevo teleférico de Montjuïc comienza a 'volar' el miércoles
1. • La instalación duplica su capacidad en busca de 600.000 turistas anuales
2. • Las cabinas son más amplias y rápidas que las anteriores de color rojo.Aquellas cabinas rojas sin cristales, donde el viento, el frío pero también el calor se apoderaban de los pasajeros, han desaparecido para siempre del cielo sobre la montaña de Montjuïc. A partir del próximo miércoles serán unas cabinas más modernas, de color gris y cerradas con grandes paneles panorámicos transparentes que salvarán los 84,5 metros de desnivel entre la estación Parc Montjuïc, donde termina el funicular, y las afueras del castillo, a 173 metros sobre el nivel del cercano mar Mediterráneo.
Los turistas que se acercaban ayer a las estaciones lamentaban no poder utilizar aún a un medio de transporte que estará dirigido específicamente a ellos, con una parada del Bus Turístic en la estación inferior. Los únicos que se podían sentar ayer en las cabinas eran trabajadores de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) para poner a prueba el personal que atenderá a los pasajeros del renovado teleférico.

REFORMA TOTAL
Las nuevas instalaciones poco tienen que ver con el antiguo teleférico, construido en 1969, y que sufrió un aparatoso accidente cuando en 1998 dos cabinas chocaron y se cayeron al suelo, una caída de 20 metros, con la suerte que precisamente esas dos no llevaban pasajeros. En aquella ocasión se responsabilizó, en parte, al fuerte viento del percance.
Ahora, el teleférico, construido por la empresa italosuiza Leitner, uno de los mayores en el mundo en su sector, reúne avanzados sistemas de seguridad, incluidos dos anemómetros. Cuando el viento sopla a 60 kilómetros por hora, suena una alarma. Se detiene el teleférico si sobrepasa los 70, lo que haría el balanceo de las cabinas no inseguro, pero sí bastante desagradable.
Por 7,50 euros los adultos y 5,75 los niños se puede hacer un viaje de ida y vuelta que, en total, no supera los 10 minutos. Los pasajeros del Bus Turístic tendrán descuentos y es de ahí de donde saldrán la mayor parte de los 400.000 pasajeros que se esperan este primer año y que, dentro de dos, deberían alcanzar los 600.000. El último año completo de la antigua instalación, en 2004, se cerró con 500.000 pasajeros, con la diferencia de que ahora el teleférico estará abierto todos los días del año.

DOBLE CAPACIDAD
Las 55 cabinas han duplicado su capacidad --de cuatro a ocho pasajeros-- y podrán transportar a 2.990 personas por hora. Además, circularán a 3,5 metros por segundo, que representan 12 kilómetros por hora, y pasarán por 12 pilares de soporte en lugar de los siete anteriores. Una de las grandes novedades es que por la noche todas las cabinas se recogen en un depósito subterráneo en la estación intermedia, la del Mirador, donde también se realiza el mantenimiento.

Anònim ha dit...

http://www.tmb.net/ca_ES/premsa/dossierpremsa/dossierpremsa.jsp

Anònim ha dit...

JA ES EN SERVEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1