15 de juny 2007

Sortida a València. A Vilanova de Castelló, Marítim-Serreria i Neptú

El dimarts passat vam fer una sortida a València per anar a veure la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, FGV, que el darrer cop que vaig ser-hi vaig fer molt poquet.
El dia va començar a Terrassa, agafant el rodalies que surt a les 5:48 i que va arribar puntual a Sants. De Barcelona sortiríem en l'Euromed matinal de les 7:00, arribant a València a les 9:59. L'Euromed segueix sent un dels trens amb més èxit de renfe i amb una ocupació molt alta, en bona part d'homes i dones de negocis que anaven amb el portàtil a coll aprofitant per avançar feina.

Un cop a València-Estació del Nord mirem ràpidament que hi volta per allà. Com a novetat un dels dos Civia que fan el trajecte de la línia C1 a Gandia. Ja al maravellós vestíbul vam poder veure una nova màquina d'autovenda de bitllets per a trens de mitjana distància. Però ràpidament ens vam ficar a la xarxa de FGV, que era el nostre objectiu, inciant recorregut a l'estació de Xàtiva i anant fins a Àngel Guimerà, on faríem transbordament a la línia 1. Volíem anar fins a Vilanova de Castelló (o Castelló de la Ribera) però ja que teníem un tren abans vam agafar una unitat fins a Torrent, que a més va resultar ser una 3600 que justament seran retirades en els propers dies. Durant el trajecte entre Àngel Guimerà i Torrent vam passar per la fatídica corba on va haver-hi l'accident fa cosa d'un any ja i del que justament ara se n'ha reobert la investigació. El fet de passar amb la 3600 podent treure el cap per la finestra va causar-me menys impressió i vam poder constatar que el tram és curt però la corba molt tancada. Durant el recorregut també ens vam creuar amb una de les noves 4300 (concretament a Paiporta) que han entrat recentment en servei. A Torrent vam canviar a una 3700, les típiques de la línia 1, i vam anar fins a Vilanova de Castelló per un traçat força rectilini i planer, amb via renovada totalment excepte al darrer tram, on deixa molt que desitjar però que també s'està procedint a canviar-lo. És molt curiosa la gran quantitat de baixadors facultatius que hi ha al llarg del recorregut i pels quals a l'interior del tren hi ha un botó per sol·licitar parada.

Un cop a Vilanova de Castelló disposàvem de breus instants per poder tornar amb el mateix tren cap a València i vam pujar fins a València Sud. Allí vam veure una mica les instal·lacions, ja que és on hi ha els tallers, i en una via encara tenien la unitat de l'accident de Jesús, massa a la vista, i que duia molts mals records. El viatge va seguir a bord d'una 3900 de la línia 5 fins a la nova extensió a Marítim-Serreria. Aquesta estació és molt curiosa perquè es fa enllaç directe amb el tramvia que va fins a Neptú (i més endavant també amb el que anirà a Tossal del Rei), quedant les dues vies del tramvia a la part central i les del metro als laterals. Ja que hi érem vam recórrer la nova línia entre Marítim-Serreria i Neptú, un tram molt curt servit per un sol tramvia i amb moltes corbes limitades a 10 km/h.
Novament a Marítim-Serreria vam anar fins a Alameda en una de les noves unitats 4300 on canviaríem a la línia 3, després de fer un mos al costat del pont dissenyat per Calatrava.


A la foto, la nova estació de Marítim Serreria amb un dels nous tramvies de la sèrie 4200 i un dels nous trens de la 4300.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Mira els comentaris del blog anterior no?

Anònim ha dit...

M'agradaria enviarte per correu un esboç que he fet sobre el metro de bcn, les seves línias actuals i unes que he fet de noves. Em podries donar el teu correu?

Bernat Borràs ha dit...

A veure, em sembla que ha quedat prou clar que el problema no és que tingui o no informació sinó que no tinc temps d'actualitzar la web i és una cosa que no pot fer ningú per mi. Espero que hagi quedat clar o al final hauré d'esborrar els comentaris que feu que no tenen res a veure amb el bloc en sí. Si voleu res sobre col·laboracions i temes d'aquests feu-m'ho saber a trenscat@menta.net. Gràcies.

Anònim ha dit...

Gracies. Pensa que es la primera vegada que em contestes. Ja et diré el que te de dir al teu correu, val?