
El dia va començar a Terrassa, agafant el rodalies que surt a les 5:48 i que va arribar puntual a Sants. De Barcelona sortiríem en l'Euromed matinal de les 7:00, arribant a València a les 9:59. L'Euromed segueix sent un dels trens amb més èxit de renfe i amb una ocupació molt alta, en bona part d'homes i dones de negocis que anaven amb el portàtil a coll aprofitant per avançar feina.
Un cop a València-Estació del Nord mirem ràpidament que hi volta per allà. Com a novetat un dels dos Civia que fan el trajecte de la línia C1 a Gandia. Ja al maravellós vestíbul vam poder veure una nova màquina d'autovenda de bitllets per a trens de mitjana distància. Però ràpidament ens vam ficar a la xarxa de FGV, que era el nostre objectiu, inciant recorregut a l'estació de Xàtiva i anant fins a Àngel Guimerà, on faríem transbordament a la línia 1. Volíem anar fins a Vilanova de Castelló (o Castelló de la Ribera) però ja que teníem un tren abans vam agafar una unitat fins a Torrent, que a més va resultar ser una 3600 que justament seran retirades en els propers dies. Durant el trajecte entre Àngel Guimerà i Torrent vam passar per la fatídica corba on va haver-hi l'accident fa cosa d'un any ja i del que justament ara se n'ha reobert la investigació. El fet de passar amb la 3600 podent treure el cap per la finestra va causar-me menys impressió i vam poder constatar que el tram és curt però la corba molt tancada. Durant el recorregut també ens vam creuar amb una de les noves 4300 (concretament a Paiporta) que han entrat recentment en servei. A Torrent vam canviar a una 3700, les típiques de la línia 1, i vam anar fins a Vilanova de Castelló per un traçat força rectilini i planer, amb via renovada totalment excepte al darrer tram, on deixa molt que desitjar però que també s'està procedint a canviar-lo. És molt curiosa la gran quantitat de baixadors facultatius que hi ha al llarg del recorregut i pels quals a l'interior del tren hi ha un botó per sol·licitar parada.
Un cop a Vilanova de Castelló disposàvem de breus instants per poder tornar amb el mateix tren cap a València i vam pujar fins a València Sud. Allí vam veure una mica les instal·lacions, ja que és on hi ha els tallers, i en una via encara tenien la unitat de l'accident de Jesús, massa a la vista, i que duia molts mals records. El viatge va seguir a bord d'una 3900 de la línia 5 fins a la nova extensió a Marítim-Serreria. Aquesta estació és molt curiosa perquè es fa enllaç directe amb el tramvia que va fins a Neptú (i més endavant també amb el que anirà a Tossal del Rei), quedant les dues vies del tramvia a la part central i les del metro als laterals. Ja que hi érem vam recórrer la nova línia entre Marítim-Serreria i Neptú, un tram molt curt servit per un sol tramvia i amb moltes corbes limitades a 10 km/h.
Novament a Marítim-Serreria vam anar fins a Alameda en una de les noves unitats 4300 on canviaríem a la línia 3, després de fer un mos al costat del pont dissenyat per Calatrava.
A la foto, la nova estació de Marítim Serreria amb un dels nous tramvies de la sèrie 4200 i un dels nous trens de la 4300.
4 comentaris:
Mira els comentaris del blog anterior no?
M'agradaria enviarte per correu un esboç que he fet sobre el metro de bcn, les seves línias actuals i unes que he fet de noves. Em podries donar el teu correu?
A veure, em sembla que ha quedat prou clar que el problema no és que tingui o no informació sinó que no tinc temps d'actualitzar la web i és una cosa que no pot fer ningú per mi. Espero que hagi quedat clar o al final hauré d'esborrar els comentaris que feu que no tenen res a veure amb el bloc en sí. Si voleu res sobre col·laboracions i temes d'aquests feu-m'ho saber a trenscat@menta.net. Gràcies.
Gracies. Pensa que es la primera vegada que em contestes. Ja et diré el que te de dir al teu correu, val?
Publica un comentari a l'entrada