23 d’agost 2007

Viatge a Irlanda. El DART i rodalies de Dublin

El dissabte 11 d'agost vam utilitzar els trens de rodalies de Dublin. En primer lloc una mica d'introducció a les línies de rodalies. Irlanda té tota la xarxa ferroviària no electrificada, excepte la línia per on circula el DART (Dublin Area Rapid Transit) a prop de Dublin. El DART va de Dublin fins a Bray i Greystones al sud i al nord va fins a Malahide (a la línia principal, que va a Belfast) i el ramal de Howth. Però a més del DART hi ha altres serveis, aquests tots servits per unitats dièsel, que fan de rodalies des de Dublin. Hi ha el Northern Commuter entre Dublin Pearse i Dundalk (compartint línia amb el DART fins a Malahide), el South Eastern Commuter entre Dublin Connolly i Gorey (que comparteix línia amb el DART fins a Greystones), el South Western Commuter entre Dublin Heuston i Kildare i el Western Commuter entre Dublin Connolly o Docklands fins a Longford.
Nosaltres vam agafar el tren a Dublin Connolly i vam anar fins a Bray. L'estació de Dublin Connolly principal és terme, però té tres vies annexes passants per on passen els trens que segueixen recorregut cap al sud. El tren que agafem és elèctric, prenent la corrent per catenària a 1500V DC i essent molt silenciós, donat que allí no hi ha aparells d'aire condicionat que per exemple a les unitats 112 de FGC fan molt de soroll. Com que allà el tren no molesta, creua bona part del centre de la ciutat mitjançant un viaducte elevat sense cap mena de problema. Passem per dues estacions principals de Dublin: Tara Street i Pearse, ambdues amb només dues vies. Un cop passada la ciutat la línia segueix sempre en doble via força paral·lela al mar en gran part del trajecte, realment va molt a prop i només un muret separa les aigües de les vies. D'alguna manera recorda la línia del Maresme. Passem per un túnel (!) no gaire llarg, possiblement és un dels pocs que hi ha a Irlanda. També passem per passos a nivell que no tenen veïns al voltant reclamant-ne el soterrament... A Bray baixem i ens n'anem als jardins de Powerscourt en autobús.

Ja tornem a ser a Bray i ara agafarem un tren fins a l'altre extrem de la línia del DART: Howth. Les freqüències de pas són de 15-20 minuts tot i ser dissabte. Els combois són tots de 8 cotxes i no van plens però tampoc van desèrtics. Un cop hem passat altre cop per Dublin Connolly seguim cap al nord i ben aviat veiem el dipòsit i taller dels trens del DART, així com les vies que van al port de la ciutat zona que guanyarà protagonisme ferroviari en el futur. A Howth Junction deixem la línia principal (que segueix cap a Malahide i Belfast) per anar fins a Howth, sempre en doble via. L'estació de Howth és molt simple, amb les dues vies que hi arriben i andanes laterals. L'edifici de viatgers exteriorment queda ultracamuflat entre bars i restaurants.

Finalment tornem cap a Dublin Connolly i baixem aquí, ja que el nostre hotel era just davant de l'estació.

A la foto del bloc un tren arribant de buit a l'estació de Bray amb destinació Howth. Com es pot veure una altre persona li feia fotos al tren i evidentment no passa absolutament res, no com aquí on et poden perseguir com si fossis un terrorista o quelcom pitjor només per treure una càmera de fotos. Ara bé, si vas amb un spray de pintura a les mans aleshores pots fer el què vulguis...

Més informació del DART i trens de rodalies de Dublin:

Anònim ha dit...

Esta molt be l'últim comentari de les cameres i els sprays!

bernat tens rao en les últimes línies. dilluns passat fent fotos al pont de vianants que hi ha a l´entrada de valencia nord, em va sortir un policia nacional amb porra en ma per demanar-me la documentació, i dues hores mes tard, als voltants de l´estació de empalme, que tu be coneixes, un altra parella de policies també em va demanar la documentació. i de fer fotos en estacions ni m´ho proposo. en fin...
expressions des de dénia, david.

Pol Llopart ha dit...

Al meu ultim viatge a Murcia i Alacant, primer a Murcia dos "segutates" ens van pendre per terroristes i ens van dir que ens podien esborrar totes les fotos i tb anar a la presso. despres al cap de una hora a alacant no ens vam atrevir a fer fotos a l'estació, (ja k es molt llega i no et deixen acsedir a les andanes. Al cap de poc a l'estació de La Marina no ens van deixar fer fotos, sort k avans ni havia fet unes quantes.